آموزش ساخت درگاه پرداخت اینترنتی

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اصلی‌ترین مرحله پس از طراحی و شروع به کار یک سایت فروشگاهی، گرفتن درگاه پرداخت برای سایت است. با ایران درگاه  همراه باشید تا مراحل کامل دریافت تا فعالسازی درگاه پرداخت را بررسی کنیم.

در ابتدا شما باید مشخص کنید که قصد استفاده از درگاه پرداخت واسط را دارید یا مستقیم. هریک از این درگاه‌ها، مزایا و معایب خود را دارد و می‌توانید با خواندن مقاله چه تفاوت‌های بین درگاه‌های پرداخت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد، بهترین انتخاب را متناسب با نوع کسب‌وکار و سایت خود داشته باشید.

نحوه ساخت درگاه پرداخت واسط

برای گرفتن و فعالسازی درگاه پرداخت واسط، نیازی به مراجعه حضوری به هیچ شرکت یا ارگانی نیست و تمامی مراحل به صورت اینترنتی انجام می‌شوند. احراز هویت و دریافت درگاه پرداخت ایران درگاه کمتر از چند ساعت طول می‌کشد و شما به سرعت می‌توانید از آن در سایت خود استفاده کنید. در ابتدا شما باید به وبسایت یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت واسط مانند ایران درگاه مراجعه کنید و در آن ثبت‌نام کنید.

پس از ثبت‌نام و احراز هویت، باید یکی از افرونه‌های فروشگاهی را متناسب با نوع وبسایت خود دریافت کنید. به طور مثال برای وردپرس، باید افزونه فروشگاهی ووکامرس را دانلود و استفاده کنید.

سپس کافیست درگاه پرداخت خود را دریافت کرده و پس از انجام تنظیمات بسیار ساده، آن را روی سایت خود فعال کنید. این مراحل هیچ نیازی به دانش فنی و برنامه‌نویسی ندارد و تیم پشتیبانی ایران درگاه شما را در تمامی این مراحل یاری خواهد کرد.

درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

اگر فروشگاه اینستاگرامی دارید و محصول و یا خدمتی را در اینستاگرام به فروش می‌رسانید، احتمالا از روش پرداخت کارت‌به‌کارت استفاده می‌کنید؛ روشی بسیار مرسوم و البته پردردسر. فرم پرداخت جایگزینی بسیار کارآمد و جذاب برای کارت‌به‌کارت است. در فرم پرداخت شما به جای ارسال شماره کارت به مشتری، تنها یک لینک برای او ارسال می‌کنید و فرد پس از کلیک بر روی لینک ارسالی شما، وارد صفحه پرداخت شده و مبلغ را پرداخت می‌کند.

فرم پرداخت اینستاگرامی

فرم پرداخت بسیار سریعتر و امن‌تر از کارت‌به‌کارت است و امکان کلاهبرداری در این روش به صفر می‌رسد.

به‌علاوه، شما مشخص می‌کنید مشتری در هنگام خرید چه اطلاعاتی را در فرم پرداخت وارد کند و می‌توانید بعدها برای کمپین‌های تبلیغاتی، فروش‌های ویژه و … از این اطلاعات استفاده کنید.

در فرم پرداخت هم همانند درگاه پرداخت، شما یک پنل کاربری دارید که در آن لیستی از تمامی تراکنش‌ها، کارمزدها، درآمد و … را به صورت کامل در اختیار دارید. این پنل امکان مدیریتی کامل و سریع بر تمامی تراکنش‌ها و آمار و اطلاعات را به شما خواهد داد.

چند سوال متداول:‌

  • آیا برای فعالسازی درگاه پرداخت نیاز به پرداخت هزینه است؟ 

خیر. ثبت‌نام و فعالسازی درگاه پرداخت هیچگونه هزینه‌ای نداشته و کاربر تنها برای خرید‌های خود کارمزدی مشخص پرداخت می‌کند که شما می‌توانید مشخص کنید این کارمزد از حساب کاربر کسر شود یا از حساب شما.

  • آیا مبلغ کارمزد ایران درگاه قابل مذاکره است؟

ایران درگاه برای فروشگاه‌های مختلف، متناسب با نیازشان پیشنهادهای مختلفی را ارائه می‌دهد که کارمزد قابل مذاکره یکی از آن‌هاست.

  • فعالسازی درگاه پرداخت روی سایت نیاز به توانایی برنامه‌نویسی داره؟

خیر. تمامی پلاگین‌های سایت‌های فروشگاهی توسط ایران درگاه آماده و تنظیم شده‌اند و فقط کافیست آن‌ها را روی سایت خود نصب کنید. تیم‌پشتیبانی ایران درگاه به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما و حل مشکلات شما هستند.

  • اگر کد مالیاتی نداشته باشم می‌تونم درگاه پرداخت بگیرم؟

از بهمن ۱۳۹۹، تمامی متقاضیان دریافت درگاه پرداخت، ملزم به گرفتن کد مالیاتی شده‌اند و بدون داشتن این کد، امکان فعالسازی درگاه پرداخت برای شما وجود نخواهد داشت. از طریق این لینک می‌توانید آموزش کامل گرفتن کد مالیاتی را همراه با عکس مشاهده کنید.

کسب درآمد از طریق معرفی مشترکین جدید به ایران درگاه

قابلیت محبوب و جذاب ایران درگاه، کسب‌درآمد از طریق همکاری در فروش است. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید با ارسال کد معرف خود به دوستان و همکاران، آن‌ها را به استفاده از خدمات ایران درگاه دعوت کنید. در پایان هر ماه، ۳۰ تا ۶۰ درصد از کارمزد تراکنش‌های افرادی که شما معرفی کرده‌اید، به عنوان هدیه به حساب شما واریز خواهد شد.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.