ایده برای کسب‌وکارهای خانگی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در گذشته، بسیاری از افراد برای کار باید از خانه خارج می‌شدند و ساعت‌های زیادی را در محل کار و بیرون از خانه سپری می‌کردند.

اما با گسترش اینترنت و فراگیر شدن خرید‌های اینترنتی، کسب‌وکارهای خانگی نیز به سرعت رشد یافتند و بسیاری از افراد از خانه، و تنها با یک لپ‌تاپ یا تلفن همراه، کسب‌وکار شخصی خود را مدیریت می‌کنند.

با توجه به گسترش ویروس کرونا و همه‌گیر شدن قرنطینه در جهان، بسیاری از مردم به کار در خانه روی آوردند و حتی پس از پایان همه‌گیری ویروس نیز، احتمالا تعداد این کسب‌وکارها رو به افزایش باشد.

اما شروع یک کسب‌وکار آنقدرها هم ساده نیست. در مقاله چالش‌ها و مشکلات شروع یک کسب‌وکار به به بررسی این موضوع پرداختیم.

در ادامه با ما همراه باشید تا چند ایده برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی را بررسی کنیم.

معایب کسب‌وکارهای خانگی

  • برای آن دسته از افرادی که در تمرکز کردن مشکل دارند،‌کار کردن در خانه یک فاجعه خواهد بود!
    در خانه، عوامل زیادی وجود دارند که در به هم خوردن تمرکز نقش خواهند داشت و شاید اختصاص دادن یک محل جدا و مشخص برای کار، چاره این مشکل باشد.
  • علاوه بر این، کار کردن در خانه برای کسانی که قدرت مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ندارند نیز مشکل خواهد بود.
  • اگر محصولاتی که در کسب‌وکار خانگی به فروش می‌رسند نیاز به انبار داشته باشند، نیاز است برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود و گرنه فرد مجبور است بخشی از خانه خود را به انبار نگه‌داری این محصولات تبدیل کند.

مزایای کسب‌وکارهای خانگی

  • یکی از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های کسب‌وکار خانگی که باعث رو آوردن بسیاری از مردم به سمت این نوع کار می‌شود، عدم نیاز به خرید یا اجازه محل کسب است که خود‌به‌خود باعث کاهش بسیاری از هزینه‌ها می‌شود.
  • مزیت دیگر، هزینه پایین برای شروع و راه‌اندازی این نوع کار است که باعث می‌شود حتی افراد با سرمایه کم نیز، تنها با سپری کردن دوره‌های آموزشی بتوانند شروع به فروش خدمات یا آموزش‌ کنند.
  • این نوع از کسب‌وکار دیگر محدودیت زمانی یا مکانی ندارد و مشتریان شما به طور بالقوه در سرتاسر ایران و یا حتی دنیا حضور دارند و می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز از شما خرید کنند.
  • با شروع کسب‌وکار اینترنتی، امکان برقرار کردن تعادل بیشتری بین کار و زندگی وجود دارد.
  • امکان گسترش کسب‌وکار به صورت خانوادگی نیز وجود داشته و هریک از اعضا خانواده که دارای شرایط مناسب باشند، می‌توانند وارد بازار کار شوند.
کسب و کار خانگی, کسب و کار خانگی در دوران کرونا

به صورت اینترنتی به آموزش یک مهارت بپردازید.

آیا شما به مهارت یا هنر خاصی مسلط هستید؟ همین برای شروع یک کسب‌وکار کافیست!

فقط کافیست یک پیج اینستاگرامی یا سایت راه‌اندازی کنید و مهارت خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهید.

قرار دادن نمونه‌های رایگان از آموزش‌های شما می‌تواند به متقاضی در جهت انتخاب شما کمک بیشتری کند.

محصولات ساخت و تولید خودتان را بفروشید

بسیاری از افراد توانایی خارق‌العاده خود در پخت غذا و کیک، ساخت صنایع دستی، نقاشی و …. دست کم می‌گیرند. اصالت قطعه گم شده پازل این روزهای دنیای ماست. در دنیایی که همه در حال کپی کردن از یکدیگر هستند، شما با تولید یا ساخت محصول کاملا منحصر به خودتان، قطعا پیروز میدان رقابت خواهید بود.

آموزش آنلاین بدهید

آموزش آنلاین این روز‌ها بسیار طرفدار پیدا کرده است. هزینه‌های رفت و آمد و یا حتی اجاره‌ آموزشگاه در این روش آموزش کاملا حذف می‌شود. نکته منفی در مورد این روش، محدود بودن تایم شماست.
اگر شما آموزش‌های خودتان را به صورت بسته‌های ویدیویی آموزشی تهیه کنید، می‌توانید آن را به صورت نامحدود به فروش برسانید. اما در آموزش آنلاین،‌شما فقط می‌توانید تایم محدودی را در اختیار دانش‌جویان قرار دهید.

واسطه شوید!

اگر شما در هیچ‌یک از گروه‌های ذکر شده در بالا قرار نمی‌گیرید،‌ناامید نشوید!

بسیاری از فروشگاه‌های موفق در شبکه‌های اجتماعی یا در بستر اینترنت، تنها در نقش واسطه عمل می‌کنند. شما می‌توانید با یک تولید‌کننده،‌ وارد‌کننده یا یک فروشنده که قیمت مناسب‌تری نسبت به سایرین دارد ارتباط بگیرید و با راه‌اندازی فروشگاه خود، سود مناسبی در این بین کسب کنید. با گذر زمان شما با افراد بیشتری آشنا خواهید شد و جای خود را در بازار پیدا خواهید کرد.

برای موفقیت در این روش، باید مشخص کنید که وجه تمایز شما نسبت به سایرین چیست و بر اساس آن، جامعه هدف خود را انتخاب کنید. به دو مثال زیر دقت کنید:

فرض کنید شما قصد فروش لباس ارزان را در اینستاگرام دارید. پس بسیار مهم است که شما بتوانید با تولید‌کننده یا واردکنندگان ارزان قیمت آشنا شوید و جامعه هدف خود را فقط بر روی کسانی قرار دهید که قیمت برایشان مهم است. تبلیغات و مانور شما نیز بر روی قیمت مناسب خواهد بود.

در حالت دوم، شما قصد فروش لباس‌های مارک‌دار و گران‌قیمت دارید. پس مسلما جامعه هدف شما، قشر دیگری از جامعه خواهد بود. در این حالت سبک تبلیغات و بازاریابی شما نیز متفاوت شده و باید بر روی جذب مخاطبی که فقط کیفیت، و نه قیمت برایش مهم است تمرکز کنید.

از کجا شروع کنیم؟

پس از انتخاب هدف و شروع کار، بسیار مهم است که چگونه بتوانید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید و آن‌ها را برای خرید از شما متقاعد کنید. در مقاله ” چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنیم ” به طور کامل به بررسی روش‌های جلب اعتماد مشتری پرداخته‌ایم.

یکی از نکات بسیار مهم دیگر در دادن حس خرید از یک فروشگاه‌ حرفه‌ای و معتبر به مشتری، استفاده از درگاه یا فرم پرداخت است.

اگر هنوز با این دو مفهوم آشنایی ندارید، مقاله ” چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنم ” ، ” چرا درگاه پرداخت بگیرم ”  و ” درگاه پرداخت بدون داشتن سایت ” را مطالعه کنید.

پس از گرفتن تصمیم برای راه‌اندازی سایت یا فروشگاه اینستاگرامی، کافیست در سایت ما ثبت‌نام کنید و درگاه پرداخت رایگان خود را در عرض چند ساعت دریافت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.