چند تکنیک ساده و کارآمد برای بازاریابی رایگان

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کسب‌وکارهای کوچک و تازه تاسیس معمولا محدودیت‌های زیادی در مورد بودجه برای تبلیغات و بازاریابی دارند. اما همیشه بودجه‌های کلان به نتایج خوب ختم نمی‌شوند! گاهی اوقات تنها با چند قدم بسیار ساده می‌توانید کسب‌وکار خود را به بهترین شکل تبلیغ کنید. با ایران درگاه همراه باشید.

کسب و کار خود را روی نقشه گوگل ثبت کنید

به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک و محلی، این یکی از بهترین روش‌های مارکتینگ است. ثبت محل کسب‌وکار در نقشه گوگل باعث نمایش آن در نتایج جستجو، در نقشه و در قسمت محل‌های پیشنهادی در نقشه می‌شود.

از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید!

بازاریابی در شبکه های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی خود را تقویت کنید و سعی کنید با پست‌های جذاب و مطالب متفاوت، افراد بیشتری را با پیج خود درگیر کنید و فالوورهای زیادی را جذب کنید. این راه یکی از راه‌های زمان‌بر ولی بسیار موثر در افزایش فروش و تعداد مشتری شماست. شما از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید اعتماد مخاطبان را جلب کنید و آگاهی از برند خود را افزایش دهید.

راه‌های استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت برای بازاریابی:

  • نوشتن مقالات و مطالب جذاب در وبلاگ و افزایش بازدید سایت از این طریق
  • ارتباط مستقیم با مخاطبان از طریق شبکه‌های اجتماعی و ایجاد حس نزدیکی با آن‌ها
  • انجام نظرسنجی‌های مختلف و دریافت نظرات مشتریان در کامنت‌ها

مهم نیست که محصول یا خدمت شما چیست، رمز موفقیت و رشد در شبکه‌های اجتماعی پیوستگی و استمرار است.

نرخ تعامل بالا در پیج اینستاگرام

مطالب مرتبط:

مشتریان وفادار و ثابت خود را در پست‌ها تگ کنید.

تگ کردن مشتری در پست

تگ کردن مشتریان و افرادی که با برند شما در ارتباط هستند، باعث افزایش بازدید پست‌های شما شده و در عین حال به صورت نامحسوس یک بازاریابی بسیار موثر است. مشتریان شما به احتمال زیاد پست شما را بازنشر یا استوری خواهند کرد و در نتیجه، فالوورهای مشتریان شما نیز مشتری شما خواهند شد.

یک راه دیگر، تشویق مشتریان به بازنشر خریدهای خود از فروشگاه شما و تگ کردن شما در پست‌ها و یا استوری‌هاست. از قدرت این تگ کردن‌ها غافل نشوید!

از هشتگ استفاده کنید.

استفاده از هشتگ در پست

هشتگ زدن در پست‌ها یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای دیده شدن محتوای شماست. استفاده از هشتگ صحیح در پست صحیح می‌تواند باعث شود پست شما تا چندین برابر تعداد افراد فالوور شما، توسط غیر فالوورها دیده شود. با کمک برخی نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌ها می‌توانید هشتگ‌های مناسب محتوای پیج خود را پیدا کنید.

در پست‌های خود حتما از لوکیشن استفاده کنید.

استفاده از لوکیشن در پست

یک ابزار بسیار مهم که در دیده شدن عکس‌های شما موثر است، لوکیشن است. با استفاده صحیح از لوکشین خواهید دید که بازدید پست‌های شما به طرز قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

قرعه‌کشی با هدایای رایگان یا تخفیف‌های مناسبتی داشته باشید.

قرعه کشی در اینستاگرام

یکی از راه‌های جذاب برای تبلیغ برند شما، داشتن تخفیف‌های مختلف در مناسبت‌های مختلف و یا هدایای رایگان در قرعه‌کشی‌های شبکه‌های اجتماعی است. این روش تبلیغ نیازی به بودجه‌های سنگین‌ و آنچنانی نداشته و شما صرفا از محصولات و یا خدمات خود به عنوان بودجه استفاده می‌کنید. در صورتی که دست شما برای اختصاص بودجه بیشتری باز باشد، می‌توانید با تبلیغ کمپین خود در پیج‌های مختلف و شناخته شده‌تر، مخاطبان بیشتری را به پیج خود جذب کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است این روش به جذب مخاطب دائمی منجر نشود و افرادی که وارد پیج شما شده‌اند، صرفا به خاطر جایزه شما را فالو کرده و در نهایت آنفالو کنند.

قرعه کشی اینستاگرام

برای تولید محتوای باکیفیت وقت بگذارید

تولید محتوای باکیفیت

بازاریابی محتوا اگر با دقت و حوصله انجام شود تاثیری شگفت‌انگیز در رشد و پیشرفت برند شما دارد. این روش نیازی به بودجه‌های زیاد و سنگین ندارد اما باید با حوصله انجام شود و انتظار نتیجه یک‌شبه از آن نداشته باشید.

حتما وب‌سایت و وبلاگ داشته باشید

وب‌سایت باعث افزایش اعتماد مشتری به سایت شما می‌شود و وبلاگ به شکل غیرمستقیم در رشد سایت شما موثر است. پس حتما تولید محتوا برای وب‌سایت را هم جدی بگیرید و مطمئن باشید در دراز مدت نتیجه آن را خواهید دید.

محتوای ویدیویی تولید کنید

تولید محتوای ویدیویی

بسیاری از مخاطبان شما وقت و شاید حتی حوصله خواندن متن‌های طولانی و توضیحات پست‌های شما را ندارند. با تولید محتوای ویدویی جذاب می‌توانید مخاطبان را بیشتر و بهتر با محتوای خود درگیر کنید و در نتیجه بیشتر دیده شوید.

ایده‌های برای تولید محتوای ویدیویی:

  • ویدیوهای مربوط به آموزش یک ترفند یا …
  • ویدیوی معرفی محصولات
  • ویدیوی‌های از پشت صحنه برند شما و عوامل و کارمندان شرکت
  • مصاحبه‌ با کارمندان شرکت شما یا افراد متخصص در زمینه کار شما

حتما در ویدیوهای خود از دعوت به عمل ( call to action ) استفاده کنید تا مخاطبان به فکر کردن در مورد محتوای ویدیو، توضیحات شما و یا موضوع مد نظر شما وادار شوند و ویدیوی شما را با بقیه افراد به اشتراک بگذارند.

از کارمندان خود به عنوان سفیران برند استفاده کنید

بر اساس نتایج تحقیقات و بررسی‌ها، مردم به خرید محصولی که توسط یک غریبه معرفی می‌شود تمایل بیشتری نشان می‌دهند تا تبلیغی که مستقیما توسط خود برند انجام می‌شود. اگر کارمند در شرکت یا کسب‌وکار خود دارید، می‌توانید از این کارمندان درخواست کنید تا در شبکه‌های اجتماعی خود در مورد شرکت و محصولات آن تبلیغ کنند. این کار باعث دیده شدن شما توسط دوستان کارمندان شما می‌شود و در نتیجه افراد با اعتماد بیشتری از شما خرید می‌کنند.

پست‌های خوب خود را بازنشر کنید

اگر حتی یک پست پربازدید و پرطرفدار در پیج خود داشتید، آن را مجدد استوری کنید و تعداد بازدید آن را باز هم زیاد کنید. گاهی اوقات در کانال‌های یوتیوب، فقط یک ویدیوی خوب باعث می‌شود آمار آن کانال کاملا متحول شود و کسب درآمد با همان یک ویدیو شروع شود.

 

در صورت امکان جلسات پرسش و پاسخ و آموزشی برگزار کنید

مردم همیشه از آموزش‌های رایگان یا جلسات پرسش و پاسخ استقبال می‌کنند. سعی کنید حتی به صورت لایو اینستاگرام هم که شده از این دست جلسات برگزار کنید و در پیج خود نیز هر از چندگاهی آموزش‌ رایگان و نکات مفید پست کنید.

 

سیستم همکاری در فروش را فراموش نکنید!

همکاری در فروش

حتما در صورت امکان در فروشگاه خود از امکان زیرمجموعه‌گیری یا کسب درآمد از طریق معرفی مشترک جدید استفاده کنید. این روش در بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز اجرا می‌شود و باعث جذب مشتریان زیادی می‌شود.

دلایل علمی ثابت شده برای اثرات بازاریابی از این روش:

  • مشتریانی که از طریق دوستان خود با شما آشنا می‌شوند ۴ برابر بیشتر احتمال خرید کردن از شما را دارند.
  • ۷۷ درصد خریداران در صورتی که توسط دوستان خود با شما آشنا شوند از شما خرید می‌کنند.
  • بر اساس تحقیقات، مشتریانی که از طریق دوستان و آشنایان معرفی شده باشند ۳۷ بیشتر از سایرین تبدیل به مشتری وفادار می‌شوند.

شما چه روش‌های دیگری را برای بازاریابی با بودجه کم پیشنهاد می‌کنید؟

1 دیدگاه روشن چند تکنیک ساده و کارآمد برای بازاریابی رایگان

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.