روش‌های کاربردی برای بهبود سئو ( SEO )

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برای کسب‌وکارهای اینترنتی، موتورهای جستجو و به خصوص گوگل نقش بسیار مهمی در رشد و دیده شدن دارند. اگر مردم نتوانند سایت شما را در نتایج جستجو پیدا کنند، شما شانسی برای فروش و جذب مشتری نخواهید داشت. شما باید با بهبود سئو (SEO)، تمام تلاش خود را برای قرار گرفتن در صدر نتایج گوگل بکنید چرا که براساس نتایج تحقیقات، ۷۵ درصد افراد نتیجه مورد نظر خود را در صفحه اول گوگل انتخاب می‌کنند و حتی به صفحه دوم نیز نمی‌روند!

در این مقاله از ایران درگاه  به بررسی روش‌ها و تکنیک‌های بهبود سئو می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۱. بهبود سئو ( SEO ) با تولید محتوای با کیفیت

اگر به دنبال ترافیک بیشتر و افزایش بازدید سایت خود هستید باید دلیلی به کاربران ارائه دهید که به سایت شما وارد شوند و در آن باقی بمانند.

یکی از این دلایل تولید محتوای با کیفیت بالا ، جدید و مرتبط با موضوع کار شما است.

یکی دیگر از عواملی که در رتبه‌بندی سئو شما تاثیرگذار است ، میانگین زمان حضور کاربران در صفحه است.

اگر سایت شما دارای اطلاعات تازه، هیجان انگیز و یا خبرهای مهم باشد ، کاربران را زمان طولانی‌تری در صفحه نگه می‌دارد و میانگین زمان کاربران را بهبود می‌بخشد.

وب‌سایت‌هایی که محتوای آموزنده ارائه می‌دهند اغلب میانگین زمان طولانی‌تری دارند.

هنگامی که کاربران وب سایت شما را در مرورگر کروم بوک مارک کنند به رتبه بندی سئو سایت شما کمک می‌کند. پس سعی کنید با تولید محتوای مناسب شانس بوک مارک شدن صفحات سایت خود را افزایش دهید.

۲. برای بهبود سئوی ( SEO ) سایت، محتوای خود را با تگ‌های هدر تفکیک کنید.

استفاده از عناوین یا هدرها، روش دیگری برای بهبود تجربه کاربری در وب سایت شماست.

استفاده از عناوین، مطالب را تجزیه می‌کند و خواندن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

در کل هدرها همه چیز را جذاب‌تر می‌کنند و این در بهبود تجربه کاربران از سایت شما بسیار موثر است.

اگر صفحات وب سایت شما فقط پر از متن است پس انتظار زمان طولانی را از کاربران خود نداشته باشید. این موضوع مستقیما روی سئو سایت شما تاثیر گذار است.

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای سایت خود استفاده می‌کنید، می‌توانید تگ‌های هدر ( H1 تا H6 ) را به راحتی تغییر دهید.

با استفاده از پلاگین Yoast SEo، می‌توانید کیفیت تمامی مقاله‌های خود را از نظر نمره سئو ( SEO ) بررسی کنید.

۳. از لینک‌های خارجی استفاده کنید

یکی از راه‌های ساده بهبود سئو ( SEO )، استفاده از لینک‌های خارجی در مطالب و مقالات است. این روش به سادگی سایت شما را با سایت‌های دیگر پیوند می‌دهد و موجب بهبود سئو ( SEO ) می‌شود. نکته مهم دیگر، استفاده از لینک‌های داخلی است. حتما باید در یک مطلب، به مطالب قبلی سایت خود لینک دهید.

۴. بهبود سئو ( SEO ) با استفاده از تصاویر

همانطور که پیشتر نیز گفته شد، استفاده از متن‌های یکدست و بدون تغییر اندازه و تنوع، چشم مخاطب را خسته کرده و باعث کاهش زمان ماندگاری مخاطبان در سایت شما می‌شود. یکی از راه‌های جلوگیری از این اتفاق، استفاده از تصاویر جذاب و مرتبط است. حتما در قسمت Alt text تصاویر‌، توضیحات مرتبط بنویسید و از تصاویر با حجم زیاد استفاده نکنید.

۵. سایت خود را برای تلفن همراه بهینه کنید

بسیاری از جستجوهای گوگل از طریق تلفن همراه انجام می‌شود و یک سایت بهینه‌سازی شده برای تلفن همراه، با سرعت بالا برای کاربران باز شده و تجربه خوبی را برای آن‌ها فراهم می‌کند. این باعث افزایش نمره و بازدید سایت شما در دراز مدت خواهد شد.

۶. اطلاعات تماس خود را در سایت ارائه دهید

نحوه ارتباط و تماس با شما باید در دید و دسترس مخاطب باشد و همیشه باید پاسخگو و در اختیار مشتریان باشید! تابحال شده در سایتی به دنبال راه‌های ارتباط با مدیر یا مسئول سایت بگردید و بعد از ارسال پیام هیچ جوابی دریافت نکنید؟ این بدترین تجربه برای یک کاربر است.

۷. در متن خود از کلمات کلیدی استفاده کنید

اگر کمی درباره الگوریتم رتبه‌بندی گوگل تحقیق کنید متوجه خواهید شد که کلمات کلیدی در این فرمول نقش عمده ای دارند.

شما باید از کلماتی استفاده کنید که کاربران آن را جستجو می‌کنند اما در این مورد افراط نکنید.

اگر در استفاده از کلمات کلیدی در نوشته‌های خود زیاده روی کنید، تاثیر منفی بر سئوی سایت شما خواهد داشت و امکان جریمه شدن از طرف گوگل هم وجود دارد.

۸. بهبود سئو ( SEO ) با استفاده از عنوان مناسب

در عناوین خود از کلمات کلیدی و مهم استفاده کنید. اگر بتوانید از عناوین احساسی و دارای تکنیک های روانشناسی استفاده کنید توجه بیشتری را به سمت سایت خود جلب خواهید کرد. مثلا ” ۸ روش کاربردی برای بهبود سئو ( SEO ).”

خلاصه مطلب

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یک روش مقطعی نخواهد بود و این چیزی است که باید در یک بازه طولانی روی‌ آن تمرکز کنید.

با چند مورد آسان شروع کنید و بر نتایج خود نظارت کنید.

پس از مدتی شاهد خواهید بود که ترافیک سایت شما رو به افزایش است و سایت شما در صفحات اول گوگل نمایش داده می‌شود.

5 دیدگاه روشن روش‌های کاربردی برای بهبود سئو ( SEO )

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.