بهترین کیف پول‌ها برای نگه‌داری ارز دیجیتال

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تمامی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، از انتخاب کیف پول و محل نگه‌داری ارزهای دیجیتال خود، به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها یاد می‌کنند.

در ایران، امکان خرید بسیاری از کیف پول‌های سخت‌افزاری وجود ندارد. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول‌هایی که در ایران نیز امکان تهیه آن‌ها وجود دارد می‌پردازیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

«والت» یا همان کیف پول ارز دیجیتال یک برنامه‌ نرم‌افزاری است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ذخیره می‌کند و با بلاک چین‌های مختلف در تعامل است تا کاربران بتوانند ارز دیجیتال خود را بفرستند، دریافت کنند و بر تراز حساب خود نظارت داشته باشند. اگر قصد دارید از بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری استفاده کنید، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید.

هیچ ارز دیجیتالی به خودی خود در کیف پول قرار ندارد. بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌های مشتق ‌شده از آن، به صورت غیرمتمرکز در یک دفترکل عمومی به نام «بلاک چین» ذخیره و نگهداری می‌شوند.

 

انواع کیف پول ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال به دو نوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم می‌شوند.

برای خرید کیف پول‌های نرم‌افزاری نیازی به پرداخت هزینه ندارید و روی کامپیوتر و موبایل می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در طرف مقابل، هزینه خرید کیف پول‌های سخت‌افزاری معمولا زیاد است اما امنیتی چند برابر بیشتر از کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند.

کیف پول الکتروم ( Electrum Wallet)

کیف پول الکتروم (Electrum) یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین کیف پول‌ها برای بیت کوین است. این کیف پول ابتدا برای پلتفرم ویندوز عرضه شد ولی رفته‌رفته در سایر پلتفرم‌های دسکتاپی مانند لینوکس و مک نیز ارائه شد. با توجه به انتقادات فراوان و درخواست‌های جامعه بیت کوین، بالاخره نسخه اندرویدی این کیف پول نیز در سال ۲۰۱۶ ارائه شد. اما کاربران iOS هنوز نمی‌توانند از این کیف  پول استفاده کنند.

الکتروم یک کیف پول اختصاصی برای بیت کوین است و از هیچ کوین یا توکن دیگری پشتیبانی نمی‌کند. البته نسخه‌های کلون شده‌ی این کیف پول از چند ارز دیجیتال دیگر مانند لایت کوین، بیت کوین گولد، بیت کوین کش، دش، ورج و … نیز پشتیبانی می‌کنند. اما این نسخه‌‌ها تنها در صورتی معتبر هستند که از سوی سایت رسمی آلت کوینِ مورد نظر تایید شده باشند.

از معایب الکتروم می‌توان به  رابط کاربری سخت، اختصاصی بودن برای بیت کوین و عدم وجود پشتیبانی اشاره کرد.

کیف پول اکسودوس ( Exodus Wallet)

کیف پول اکسودوس – Exodus یکی از بهترین و امن ترین والت های دسکتاپ و موبایل برای ذخیره و نگهداری بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال از جمله بیت کوین و اتریوم است.

این کیف پول بی‌نظیر، نه تنها اجازه نگه‌داری از ارز را به شما می‌دهد، بلکه با استفاده از ویژگی صرافی داخلی آن، امکان تبدیل رمز ارزها به یکدیگر را نیز برای کاربران فراهم کرده است. کیف پول اکسودوس یک کیف پول چند ارزی است که از بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال و توکن پشتیبانی می‌کند.

کیف پول اکسودوس کنترل کامل وجوه را بر عهده خود کاربر قرار میدهد. بنابراین، این وظیفه شماست که از دارایی‌هایتان محافظت کنید.

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانوایکس Ledger nano X

لجر نانو ایکس یکی از کاربرپسندترین کیف پول‌های سخت‌افزاری است. نصب و راه‌اندازی آن بسیار آسان است و در استفاده از آن به هیچ مشکلی نخواهید خورد. لجر نانو ایکس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

در این کیف پول امنیت به صورت دولایه تامین شده است. ذخیره کلیدهای خصوصی به صورت کاملاً امن انجام شود و امکان هک این کیف پول تقریباً صفر است. لجر همچنین از یک مکانیزم اثبات هویت بهره می‌برد که با هر بار راه‌اندازی اجرا می‌شود.

Ledger Nano s  و Ledger Nano x تنها کیف پول‌های سخت افزاری ارزهای دیجیتال هستند که گواهینامه CSPN (گواهینامه سطح اول امنیت) را از ANSSI (سازمان ملی سیستم امنیت اطلاعات) دریافت کرده‌اند. برای ارائه این گواهینامه، با استفاده ازسناریوهای مختلفِ حمله به کیف پول، چندین پارامتر امنیتی از جمله فایروال، شناسایی، امنیت نرم‌افزاری و احراز هویت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

لجر نانو ایکس هم مانند لجر نانو اس از طیف بسیار گسترده‌ای از کوین‌ها و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند. می‌توان گفت این دو کیف پول در این زمینه از تمام کیف پول‌های موجود در بازار، چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری سرآمدتر هستند.

 

ترزور Trezor

قیمت کیف پول ترزور حدود ۱۷۰ دلار است و یک امکان جالب دیگر این کیف پول، ارائه خدمت صرافی است.

از معایب این کیف پول می‌توان به قیمت بالای آن نسبت به جنس بدنه آن و سخت بودن استفاده برای کاربران تازه کار است.

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.