خرید و فروش ارز دیجیتال در پی پل امکان‌پذیر شد

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

از این پس می‌توان با پی پل اقدام به خرید و فروش بیت کوین، اتریوم و لایت کوین کرد.

پی پال بزرگترین سیستم پرداخت آنلاین جهان است. وقتی شرکتی بزرگ همچون آن، در کنار بزرگانی نظیر ایلان ماسک (دومین فرد ثروتمند دنیا و مغز متفکر دنیای خودرو و هوافضا) از رمز ارزها حمایت و آن‌ها را آینده خطاب می‌کنند، نباید در آینده روشن آن‌ها شک کرد! اکنون که قابلیت خرید با ارز دیجیتال بیت کوین و پرداخت با آن در پی پال میسر شده، می‌توان مدعی شد یک قدم بلند دیگر به سمت مقبولیت همگانی رمز ارزها نزدیک شده‌ایم.

سرویس جدید پی پل Checkout with Crypto نام‌گذاری شده و به لطف آن، چند صد میلیون کاربر در سراسر دنیا از این به بعد قادر خواهند بود با بیت کوین، اتریوم، لایت کوین یا بیت کوین کش، به عنوان روشی جدید برای پرداخت، از میلیون‌ها وب سایت در سراسر دنیا اقدام به خرید کنند. وقتی پرداخت توسط PayPal تایید شد، سیستم آن کار تبدیل رمز ارزها به ارز فیات را به جای کاربران انجام خواهد داد.

اگرچه قدم‌های زیادی در راستای مقبولیت، پذیرش و کاربرد همگانی رمز ارزها نظیر امکان خرید و پرداخت بیت کوین با پی پال برداشته شده است، اما هنوز بسیاری نسبت به آن‌ها نظر مثبتی ندارند. به همین دلیل بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به عنوان روشی برای پرداخت قبول نمی‌کنند. اما سرویس Checkout with Crypto پی‌پل کاربران را از فروش دارایی رمز ارزی خود برای پرداخت هزینه خرید اقلام مختلف از وب سایت‌های گوناگون بی‌نیاز می‌کند. فروشندگان نیز کاربرانی که دارایی‌شان را در قالب ارزهای دیجیتال نگهداری می‌کنند از دست نخواهند داد؛ شما هزینه خریدتان را با موجودی رمز ارزی خود پرداخت می‌کنید، اما فروشنده، ارز فیات (دلار، یورو و دیگر موارد) دریافت می‌کند.

در حال حاضر، پی‌پل بزرگترین شرکت در بخش فناوری مالی است که رمز ارزها را به اکوسیستم خود اضافه و امکان خرید، فروش و حتی نگهداری آن‌ها را مهیا کرده است.

گفتنی است پی‌پل یک هلدینگ آمریکایی بزرگ بوده و یک سیستم پرداخت جهانی با قابلیت انتقال آنلاین پول ارائه می‌کند. PayPal به عنوان یک جایگزین الکترونیکی برای روش‌های سنتی کاغذ مانند چک و حواله به شمار می‌رود.

خرید و پرداخت در پی پال با ارز دیجیتال

یکی از رقبای پی‌پال، اسکوئر (Square)، در سال ۲۰۱۸ پشتیبانی از بیت کوین را از طریق اپلیکیشن خود با نام Cash به پلتفرمش افزود. از طرفی حدود یک ماه پیش، خرید بیت کوین به ارزش ۵۰ میلیون دلار توسط شرکت Square خبرساز شد.

پشتیبانی پی‌پال از ارز دیجیتال برخلاف رقیب آن محدود به بیت کوین نشده و سه رمز ارز دیگر یعنی اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین کش را نیز برای همه پرداخت‌های آنلاین پذیرا است. این تغییر از سال آتی برای شرکت زیرمجموعه پی پل یعنی Venmo نیز لحاظ خواهد شد.

پشتیبانی پی‌پال از ارزهای دیجیتال آن‌ را تبدیل به یک صرافی و همچنین والت مخصوص رمز ارزها می‌کند. با در نظر گرفتن اهمیت و قدرت PayPal، پذیرش چند پول الکترونیکی رایج توسط این شرکت، به شدت به مقبولیت و همه‌گیری آن‌ها کمک خواهد کرد. بر اساس یک گزارش بلومبرگ، پی‌پل دارای ۳۴۶ میلیون حساب کاربری فعال شامل ۲۶ میلیون تاجر و بازرگان است.

دن شولمن (Dan Schulman) مدیر عامل این شرکت در گفتگو با رسانه‌های خبری گفت مهاجرت به شکل دیجیتالی ارز اجتناب‌ناپذیر بوده و مزایای کاملا روشنی را از لحاظ گنجایش و پذیرش به ارمغان می‌آورد؛ رمز ارزها افزایش کارایی، سرعت و انعطاف‌پذیری درون سیستم‌های پرداخت را به ما هدیه می‌کنند.

به عقیده مدیر عامل بزرگترین شرکت پرداخت آنلاین در دنیا، توانمند شدن دولت‌ها برای پرداخت سریع وجوه به شهروندان، یکی دیگر از کاربردهای آن‌ها محسوب می‌شود.

دن شولمن ضمن اعلام امکان خرید و پرداخت با ارز دیجیتال در پی‌پال مدعی شد دسترسی جهانی، تخصص در پرداخت دیجیتال، داشتن شبکه دو طرفه و کنترل‌های دقیق امنیتی در کنار انطباق‌پذیری، این فرصت و مسئولیت را برای PayPal ایجاب می‌کند تا برای درک، بازخرید و قابلیت همکاری این ابزارهای جدید مبادله تلاش بیشتری داشته باشد.

آقای شولمن در انتها به علاقه شرکت پی‌پال به همکاری با بانک‌های مرکزی و رگولاتوری‌ها در سراسر جهان برای پشتیبانی از رمز ارزها اشاره کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تراکنش‌ها بر بستر پلتفرم پی‌پال با استفاده از ارزهای فیات سنتی صورت می‌گیرند، بنابر این بازرگانان پس از انجام یک معامله نیازی به انتقال سکه‌های دیجیتالی به دلار ندارند. با این حال PayPal در حال حاضر کاربران را محدود به خرید رمز ارزها از طریق سیستم خود کرده است. به عبارتی نمی‌توان از موجودی رمز ارزهای کنونی خود که در والت‌های مختلف یا مخصوصا صرافی بایننس نگهداری می‌شوند، برای پرداخت‌های آنلاین بر بستر پی‌پال استفاده کرد. انتظار داریم این محدودیت‌ها در آینده‌ای نزدیک برداشته شوند.

اولین خرید با ارز دیجیتال در پی پال

دن شولمن با انتشار یک ویدیو، نحوه استفاده از سرویس جدید را نشان داد. او به واسطه پرداخت کریپتویی، اقدام به خرید یک چکمه کرد. این ویدیو را می‌توانید در وب سایت Twitter مشاهده کنید.

شرکت PayPal معتقد است ویژگی جدید آن‌ها، کاربرد ارزهای دیجیتال را به شدت گسترش خواهد داد. پی‌پال این اقدام را دنباله‌روی از مسیر آقای ایلان ماسک خطاب می‌کند. وی به عنوان دومین فرد ثروتمند دنیا و مالک شرکت خودروسازی تسلا موتورز، چند روز پیش اعلام کرد امکان خرید خودروهای تسلا و پرداخت با بیت کوین آغاز شد.

 

 

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.