چالش‌ها و مشکلات شروع یک کسب‌وکار

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در مقاله‌های قبلی، به بررسی روش‌های بهبود تجربه مشتریان از خرید آنلاین، جلب اعتماد مشتریان، روش‌های بهبود تجربه مشتریان از خرید آنلاین و نیز افزایش فروش در سایت و فروشگاه اینترنتی پرداختیم.

اگر هنوز هیچکدام از این مقالات را مطالعه نکردید توصیه می‌کنیم حتما ابتدا این مقالات را مطالعه کنید و سپس در این مقاله، با بررسی چالش‌های پیش رو در شروع یک کسب‌و‌کار جدید با ایران درگاه همراه باشید.

راه‌اندازی سایت و دریافت مجوز‌های مختلف برای فروش اینترنتی و دریافت درگاه پرداخت، چالش‌های زیادی با خود به همراه دارد. ایران درگاه می‌تواند شما را در این مراحل راهنمایی کند.

عدم شناخت و آنالیز رقبا

عدم بررسی بازار و شناخت رقبا، از اصلی‌ترین مشکلات کسب‌و‌کارهای نوپاست که باعث حذف زودهنگام آن‌ها از بازار می‌شود.

شناخت رقبا می‌تواند به شما در ایجاد یک استراتژی و پلان کاری درست کمک کند و در موفقیت یا عدم موفقیت کسب‌وکار شما موثر باشد. از این رو تحلیل عملکرد، بررسی نقاط ضعف و قوت رقیبان و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهند تاثیر زیادی در نحوه‌ی بازاریابی شما برای ایجاد رضایت مخاطبان، بهبود خدمات و محبوبیت فروشگاه اینترنتی شما خواهد داشت.

با شناخت دقیق رقبا، می‌توانید یک مزیت رقابتی خوب برای کسب‌و‌کار خود ایجاد کنید و بتوانید با رقبای خود رقابت کنید.

احراز هویت مشتریان

برای برخی از کسب‌و‌کارها، احراز هویت مشتریان یکی از مهم‌ترین مسائل است. برخی از مشتریان ممکن است هویت واقعی خود را ثبت نکنند و شما را در این مرحله به دردسر بیاندازند.

عدم صحت اطلاعات مشتریان فرآیندهایی مانند تحویل سفارشات، ارائه خدمات تلفنی و ارتباط با مشتریان را دچار مشکل می‌کند و حتی در مواردی می‌تواند سبب ایجاد ضرر و زیان به کسب‌وکار نیز بشود؛ بنابراین باید از صحیح بودن اطلاعات مشتریانتان مطمئن شوید.

 

محافظت از اطلاعات سایت و مشتریان

حملات سایبری با آلوده‌سازی وب‌سایت شما به ویروس، نه تنها امنیت وب‌سایت شما را به خطر می‌اندازد بلکه می‌تواند تهدیدی برای امنیت داده‌های ثبت شده مشتریان شما نیز باشد.

تهیه نسخه پشتیبان، نصب پلاگین‌های امنیتی و استفاده از سایر روش‌های امنیتی از جمله اقداماتی است که برای بالا بردن امنیت وب‌سایت خود و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی می‌توانید انجام دهید.

جلب اعتماد مشتری و وفادار کردن مشتریان

قطعا اگر قبلا در زمینه کسب‌و‌کارهای الکترونیکی کار کرده باشید با چالش جذب مشتری جدید در این فضا آشنا هستید.

جلب اعتماد مشتری و متقاعد کردن مشتری به خرید، کاری بسیار سخت و زمان‌بر است. اما تحقیقات ثابت کرده که اگر یک مشتری از شما خرید کند، احتمال اینکه همان مشتری مجدد از شما خرید کند بسیار بیشتر از این است که یک مشتری جدید از شما خرید کند. بنابراین شما تا می‌توانید باید بر روی وفادار کردن مشتریان فعلی سرمایه‌گذاری کنید و در کنار آن هم برای جذب مشتریان جدید سرمایه‌گذاری کنید.

هزینه ارسال با مشتری است؟

این جمله را در بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های اینستاگرامی دیده‌ایم.

بسیاری از افراد با دیدن این جمله، ترجیح می‌دهند خرید خود را از پیج یا سایتی انجام دهند که ارسال رایگان داشته باشد.

گاهی اوقات داشتن ارسال رایگان، می‌تواند یک مزیت رقابتی برای شما باشد.

پیدا کردن تامین‌کننده و تولید‌کننده مناسب

تولیدکنندگان محصولات فروشگاه های آنلاین را به صورت عمده تامین می‌کنند. برخی از آنها علاوه بر فروش عمده محصولات به خرده فروشان، کالاهای خود را به صورت مستقیم نیز به مشتریان می‌فروشند. بنابراین شرکتی که قبلا شریک شما بوده ممکن است به رقیب شما تبدیل شود که این موضوع یکی دیگر از مشکلات راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی است.

برای حل این مشکل همکاری با خریدارانی را اولویت قرار دهید که احتمال فروش مستقیم آن‌ها به خریداران وجود ندارد. همچنین می‌توانید فروش مستقیم تولیدکنندگان به خریداران را با ذکر کردن در قرارداد ممنوع کنید و یا با شراکت یا تولیدکننده ها احتمال فروش مستقیم محصول از سمت آنها را کاهش دهید.

2 دیدگاه روشن چالش‌ها و مشکلات شروع یک کسب‌وکار

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.