چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

در مقاله ” چگونه فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ ” به آموزش قدم به قدم ایده‌پردازی، نام‌گذاری و راه‌اندازی فروشگاه‌اینترنتی پرداختیم.

در مقاله‌ای دیگر، آموزش کامل ” دریافت کد مالیاتی” را ارائه کرده و سپس بررسی کردیم که ” چگونه فروش خود را در سایت یا فروشگاه اینترنتی افزایش دهیم؟

اما شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین قدم در فروش اینترنتی، جذب اعتماد مشتری است!

قطعا همه ما به خوبی می‌دانیم که تا زمانی که نتوانیم اعتماد مشتریان را به خدمات و محصولات خودمان جلب کنیم، خبری از فروش و سود نیست.

با مطالعۀ این مقاله متوجه خواهید شد که کدام رفتارتان باعث کاهش سطح اعتماد مخاطبان شده و کدام عمل اعتماد آنها را جلب کند.

ایجاد اعتماد برای مشتری، در فروشگاه‌های مختلف با محصولات مختلف متفاوت است.

قطعا فروشگاهی که محصولاتی در محدوده قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان ارائه می‌کند، برای جذب اعتماد مشتریان خود باید روش متفاوتی با فروشگاهی داشته باشد که لپ تاپ و قطعات گران قیمت کامپیوتر را ارائه می‌کند!

در ادامه به بیان چند روش کاربردی برای جذب اعتماد مشتریان می‌پردازیم:

بازاریابی دهان به دهان؛ روشی قدیمی و همچنان پرکاربرد

تقریبا اکثر متخصصان بازاریابی براین عقیده اند که بازاریابی دهان به دهان بهترین استراتژی برای افزایش درآمد یک برند است.

 اگر شما هم بتوانید با ارائه خدمات، محصولات و پشتیبانی مناسب، نام خودتان را در ذهن مشتری به عنوان یک برند مثبت و حرفه‌ای ثبت کنید، مطمئن باشید که مخاطبان هم از معرفی شما به دیگران دریغ نمی‌کنند.

به یاد داشته باشید که مثلا زمانی که صحبت از خرید موبایل می‌شود، مشتری به یاد ضمانت کالا، پشتیبانی عالی، قیمت مناسب و کیفیت خوب شما میفتد، به اطرافیان خود فقط و فقط شما را معرفی می‌کند.

در نتیجه، افراد که می‌بینند مشتری از خدمات و محصولات شما راضی است، برای خرید از شما ترغیب می‌شود. بی‌دلیل نیست که می‌گویند، هر مشتری راضی می‌تواند ۱۰ مشتری برای شما بیاورد!

با مشتری در ارتباط باشید و مدام با آن‌ها تعامل داشته باشید.

با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، این امکان فراهم‌شده‌ است که با مخاطبان از راه‌های مختلف ارتباط داشته باشید.

کامنت‌های مشتریان را جواب دهید، اگر برای شما پیام ارسال می‌کنند حتما پیام‌ها را پاسخ دهید. از طریق استوری‌های اینستاگرام با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و در یک کلام: با مشتریان خود دوست شوید!

همیشه در دسترس مشتری باشید!

معمولا مشتریان قبل از خرید محصول سوالات زیادی در مورد خود محصول و نحوه و هزینه ارسال داشته و بعد از خرید هم سوالات مختلفی مثل زمان رسیدن محصول در ذهن خود خواهند داشت.

همراه بودن با مشتری در تمامی این مراحل، مشتریانی راضی و خوشحال را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 مشتریان قبلی را به نظردهی آنلاین تشویق کنید

نتیجه یک تحقیق در اروپا نشان داده است که ۹۰ درصد خریداران، قبل از خرید کردن حتما نظرات سایر خریداران را مطالعه می‌کنند.

حتما خودتان هم قبل از خرید یک محصول، این کار را کرده‌اید! و جالب است گاهی حتی با اینکه آن افراد را نمی‌شناسید، اما نظر آن‌ها برای شما اهمیت دارد.

به‌این ترتیب، اگر نظر مشتریان راضی شما بین نتایج تحقیقات مخاطبان جدید باشد، مطمئنا شما به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید تبدیل می‌شوید.

برای تشویق مخاطبان به نظر دادن در فضای آنلاین، می‌توانید یک آفر ویژه مثلا کد تخفیف‌ یا هدیه‌ رایگان به آن‌ها بدهید. بنابراین مشتریان در وب‌سایت‌تان در مورد محصول نظر می‌دهند یا اینکه در شبکه‌های اجتماعی از هشتگ خاص محصول و برند شما حمایت می‌کنند. خودتان هم می‌توانید نظرات مثبت آنها را با در شبکه اجتماعی شخصی و کاری به اشتراک بگذارید.

4 دیدگاه روشن چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنیم؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.