۷ روش هوشمندانه جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

جذب مخاطب برای کسب‌وکارهای اینترنتی نیازمند برنامه‌ای منظم و پیشرفته است. یک فروشگاه آنلاین باید در موتورهای جستجو و صفحه جستجوی شبکه‌های اجتماعی به سرعت نمایش داده شود تا بتواند در بین انبوه رقبا، فروش داشته و توانایی رقابت داشته باشد. اما برای دیده شدن و جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی چه باید کرد؟ با ایران درگاه همراه باشید.

۱.استفاده از روش همکاری در فروش

شما در روش همکاری در فروش، به مخاطبان خود پیشنهاد می‌دهید در ازای معرفی مشترکین جدید به شما، درآمد کسب کنند. این یک معامله پرسود برای هر دو طرف است. بسته به نوع محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، می‌توانید پیشنهادهای مختلفی برای دعوت از دوستان، به مشتریان خود ارائه دهید. اما سعی کنید در این مسیر هم از پیشنهادهای خوب و هم از زیرساخت مناسب بهره بگیرید. به طور مثال می‌توانید پس از هر خرید، به مشتری یک پیغام نشان دهید که در صورت معرفی کردن کاربران جدید به سایت شما، در خریدهای بعدی تخفیف بیشتری خواهد گرفت.

همکاری در فروش

۲.در جستجوها ظاهر شوید

معمولا اولین قدمی که افراد برای خرید یک محصول به صورت اینترنتی برمی‌دارند،‌ جستجوی آن محصول در وب یا شبکه‌های اجتماعی است. اگر فروشگاه شما به صورت سایت است، حتما سعی کنید با استفاده از روش‌های سئو، خود را به صفحات اول موتورهای جستجو برسانید. در مقاله روش‌های کاربردی برای بهبود سئو ( SEO ) سعی کردیم به صورت کوتاه و مفید در مورد روش‌های بهبود سئو بنویسیم.

چگونه در جستجو ظاهر شویم

اگر فروشگاه‌ شما بر بستر شبکه‌های اجتماعی فعال است، باید سعی کنید با افزایش نرخ تعامل پیج خود، پست‌های خود را به افراد بیشتری نمایش دهید، مشتریان بالقوه بیشتری جذب کنید و در نتیجه به افزایش فروش آنلاین برسید.

بیشتر بخوانید:‌ راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

۳.تخفیف برای مشتریان جدید

با استفاده از کوکی‌های مرورگر خود می‌توانید متوجه شوید که چه کسانی برای اولین بار از سایت شما بازدید می‌کنند. از این قابلیت استفاده کنید و به کسانی که برای اولین بار است با شما آشنا می‌شوند یک تخفیف یک‌بار مصرف برای اولین خرید ارائه دهید. این تخفیف وسوسه انگیز در بسیاری از مواقع موثر است!

۴.همکاری با برندهای هم‌رده

می‌توانید با سایر برندهایی که از لحاظ تعداد مشتری و ابعاد کسب‌وکار نزدیک به شما هستند همکاری‌های مناسبتی مختلف داشته باشید. این شرکت‌ها لزوما رقیب شما نیستند بلکه در زمینه‌ای مشابه یا در راستای اهداف شما فعالیت می‌کنند. مشتریان می‌توانند علایق مشترکی با هم داشته باشند که ممکن است در افزایش فروش شما موثر باشد. به طور مثال اگر شما در زمینه فروش لباس‌های زنانه فعالیت می‌کنید، یک فروشگاه زیورآلات زنانه می‌تواند با شما همکاری خوبی را شکل دهد.

۵.در رویدادهای اجتماعی مهم شرکت کنید

جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی نباید لزوما در فضای مجازی اتفاق بیافتد. با شرکت در رویدادهای خیریه، اجتماعی یا اتفاقات مهم در سطح جامعه، کسب‌وکار خود را به دیگران معرفی کنید. این شرکت کردن می‌تواند شامل اسپانسر شدن، حضور مستقیم، شکل دادن یک رویداد و مدیریت آن و یا حرکت‌هایی از این دست باشد.

۶.با تولید محتوای جذاب،‌ به مردم ارزش افزوده ارائه کنید

“فروشگاه شما باید جز محصول،‌ چیز دیگری هم برای ارائه کردن داشته باشد.” اما واتکینسون

به روش خود انجامش دهید، ولی حتما انجامش دهید! تولید محتوای جذاب و دارای ارزش افزوده برای مخاطب، رمز ماندگاری بسیاری از فروشگاه‌های قدیمی در فضای مجازی است. شاید باورش سخت باشد اما حتی بسیاری از سایت‌های معروف هم با تولید محتوا در اینترنت دیده شدند. بهترین روش مناسب خود را پیدا کنید و آن را به بهترین شکل به مخاطب ارائه دهید. آموزش‌های ویدیویی، مقالات آموزشی در وبلاگ یا هر روش دیگری که در کسب‌‌وکار شما جواب می‌دهد را امتحان کنید. جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی می‌تواند ابتدا با جذب مشتریان بالقوه و سپس تبدیل آن‌ها به مشتری بالفعل انجام شود.

بازاریابی محتوا همچنان یکی از روش‌های بسیار قدرتمند در ساخت شبکه‌ای از مخاطبان و مشتریان بالقوه در شبکه‌های اجتماعی است. وقتی مدام در حال تولید محتوای مفید و جذاب باشید، در حال ساخت یک خیابان برای ورود مشتریان جدید به کسب‌وکار خود هستید. اما نکته مهم این است که فراموش نکنید هدف اصلی شما چه بوده‌است. باید به طور غیر‌مستقیم مخاطب را به فروشگاه خود دعوت کنید اما با تبلیغات آزاردهنده و تکراری آن‌ها را فراری ندهید.

۷.تبلیغات

بله تبلیغات! برای دیده شدن در شروع کار و افزایش آگاهی از برند خود، لازم است برای تبلیغات هزینه بپردازید. اما طراحی یک تبلیغ هوشمندانه که منجر به افزایش فروش شود بر عهده شما یا تیم تبلیغاتی شماست. استفاده از روش اینفلوئنسر مارکتینگ هم بعضی مواقع برای بعضی سایت‌ها بسیار پربازده و موثر بوده و فروش آن‌ها را به طرز چشمگیری افزایش داده است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در ابتدا باید مردم نسبت به برند شما آگاهی پیدا کنند، سپس به سایت یا پیج شما سر بزنند و در نهایت تصمیم به خرید بگیرند. پس جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی یک شبه اتفاق نمیافتد و در این راه باید صبور باشید.

1 دیدگاه روشن ۷ روش هوشمندانه جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.