حساب ارزی و آدرس کیف پول ارز دیجیتال ایرانیان در آستانه مسدود شدن

زمان مطالعه: ۲ دقیقه
بر اساس اخبار منتشر شده، یک موسسه آمریکایی به نام «CypherTrace» بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ IP آدرس ایرانی و ۴/۵ میلیون آدرس بیت ‌کوین مرتبط با ایران را شناسایی کرده و نهاد های دولتی آمریکا قصد دارند دسترسی ایرانیان به بازار ارزهای دیجیتال را قطع کنند.
بر اساس این خبر، به‌ دنبال هشدار دستگاه‌ های نظارتی ژاپن و انگلیس درمورد غیرقانونی بودن فعالیت ‌های صرافی «Binance»، این صرافی قبول کرد تا با موسسه «CypherTrace»،که یک شرکت فعال در زمینه تحلیل داده و رهگیری تراکنش‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌باشد، همکاری کند. راهکار فنی «CypherTrace» می‌تواند به انطباق فعالیت‌ های «Binance» با مقررات گروه ویژه اقدام مالی (FATF) کمک کند.
حال موسسه «CypherTrace»، توانسته است تا چندین میلیون IP قابل شناسایی از کشورهای تحریم‌ شده از جمله کره شمالی، سوریه و ایران را جمع‌آوری کرده است.
نکته قابل توجه این است که برخی از فعالان بازار رمزارزها فکر می‌کنند با vpn و vps می‌توانند IP آدرس خود را مخفی کنند، اما موسسه «CypherTrace» با ابزارهای خود، قادر به شناسایی IP آدرس‌ های و آدرس دقیق آن ‌ها است.
براساس گزارش موسسه «CypherTrace»، بعد از قانونی شدن استخراج بیت ‌کوین در ایران و اختصاص برق ارزان به استخراج‌ کنندگان بیت‌ کوین، حجم معاملات کاربران ایرانی افزایش پیدا کرده است.
به گفته این موسسه: «وقتی از دور زدن تحریم ‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال صحبت می‌شود، باید اقداماتی فراتر از نظارت بر آدرس ‌ها، مخصوصا برای کشورهایی که در لیست تحریم‌ های ایالات متحده آمریکا قرار دارند، صورت گیرد»
به هر حال احتمالا در آینده نزدیک، تبدیل بیت ‌کوین به یک دارایی فیزیکی در صرافی هایی نظیر صرافی «Binance»، نیازمند احراز هویت خواهد بود و به احتمال زیاد، به زودی شاهد بسته شدن حساب ایرانی‌ها در صرافی‌ های خارجی خواهیم بود. زیرا این صرافی ‌ها، حق ارائه خدمات به کشورهای تحریم شده را ندارند.
به نظر شما آیا حساب‌ ایرانی‌ها در بایننس بسته خواهد شد؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.