چگونه اینفلوئنسر شویم؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

چگونه اینفلوئنسر شویم؟

با گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، پدیده‌ای به نام اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی نیز شکل گرفته. افرادی که با نمایش سبک زندگی، اتفاقات روزمره، ثروت، سفرها و … به تعداد بسیار زیادی فالوور و البته درآمدهای غیرقابل تصور رسیده‌اند.

با مشاهده این افراد و سبک زندگی آن‌ها و تصور میزان درآمد ‌آن‌ها، کم نیستند کسانی که می‌خواهند اینفلوئنسر شوند و به درآمد‌های مشابه افراد مشهور در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی دست پیدا کنند.

در این مقاله به بررسی مسیر پیش رو برای اینفلوئنسر شدن می‌پردازیم و به بررسی باورهای غلط در این راه نیز خواهیم پرداخت. با ایران درگاه همراه باشید.

برای شروع کار به چه چیزهایی نیاز دارم؟

برای اینفلوئنسر شدن باید بسیار صبور باشید

برای شروع این مسیر سخت، شما ابتدا به مقدار زیادی صبر و پشتکار نیاز دارید!

درصد زیادی از افراد موفق در اینستاگرام، حداقل یک سال به طور پیوسته محتوا تولید کرده‌اند و نه تنها درآمدی نداشته‌اند، بلکه به احتمال بسیار زیاد حتی از پس‌انداز خود برای ادامه مسیر خرج کرده‌اند.

مورد بعدی، هدف مشخص است. شما باید کاملا با برنامه‌ریزی و هدف مشخص به این مسیر وارد شوید. آیا یک مهارت خاص برای نمایش دارید؟ آیا هنرمند هستید؟‌ قصد نمایش زندگی روزمره خود را دارید؟ برای هرکدام از این اهداف باید برنامه و پشتکار داشته باشید.

چه موقع می‌تونم اینفلوئنسر بشم؟

این سوال جواب واضح و کاملی ندارد. در اصل شما باید قبول کنید که همه کسانی که به این راه وارد می‌شوند موفق نشده و دیده نمی‌شوند. تعداد کسانی که کار را شروع کرده و شکست خورده‌اند، بسیار بیشتر از کسانی است که در حال حاضر موفق هستند. قرار نیست همه موفق شوند. یکی از افرادی که به قصد اینفلوئنسر شدن وارد این بازار شده و بعد از یک سال تلاش،‌ ناامید شده و شکست را قبول کرده می‌گوید:‌ ” در ابتدا بسیار تلاش کردم و امید داشتم موفق می‌شوم. بعد از حدود یک سال که تمامی پس‌اندازم را خرج کردم و بدون حتی هزار تومان درآمد مجبور شدم این کار را کنار بگذارم، به این نتیجه رسیدم که یک جای کار من ایراد داشت. من این مسیر را بیش از حد راحت تصور می‌کردم. درحالیکه برای موفق شدن در این راه، نیاز به برنامه، سرمایه و مهارت بیشتری داشتم.”

حقیقت تلخ بهتر از دروغ شیرین است!

قبل از اینکه تصمیم به شروع کار بگیرید این حقیقت را چند بار مرور کنید : همه قرار نیست موفق شوند. اکثر تبلیغات مربوط به پکیج‌های موفقیت در اینستاگرام و پکیج بلاگر شدن و … فقط برای خالی کردن جیب شماست. تیترهایی مانند رازهای مخفی اینستاگرام و تکنیک‌های اینستاگرام که کسی از آن‌ها خبر ندارد دروغی بیش نیست. اگر این نکات راز است، پس فرد مدعی آن‌ها را از کجا می‌داند و قصد فروش آن‌ها به صورت پکیج را دارد؟

اگر حرفی برا گفتن ندارید، یا در یک زمینه‌ی خاص مهارت عالی و متمایز با دیگران ندارید و حوصله یاد گرفتن مهارت را هم ندارید باید بدون تعارف بدانید که شانسی برای موفقیت ندارید.

تصمیمم را گرفتم؛ از کجا شروع کنم؟

شروع کار برای اینفلوئنسر شدن

اگر هدف خود را مشخص و مسیری که برای رسیدن به موفقیت باید طی کنید را در ذهن خود تصور کرده‌اید، وقت آن رسیده است که وارد جزییات شویم.

برای بلاگر شدن، شما باید یک برند شخصی باشید. طرز فکر شما، طرز حرف زدن شما و حتی طرز پوشش شما باید برند شما باشد.

برای تبدیل شدن به یک برند شخصی، ۳ نکته اصلی را باید همیشه مد نظر داشته باشید:‌

  • موضوع محتوایی که ارائه می‌کنید ثابت و مشخص باشد.
  • به طور پیوسته در مورد موضوع مورد نظر خود محتوا تولید کنید و صحبت کنید.
  • بعد از مدتی تولید محتوا و شکل گرفتن ساختار کلی پیج، تبلیغات کنید.

پر  واضح است که برای انتخاب موضوع پیج، باید موضوعی را مد نظر قرار دهید که مورد علاقه شماست و در مورد آن، اطلاعات و تجربه دارید.

اما در مورد برندسازی شخصی باید به چند نکته توجه داشته باشید.

نفع جمعی بهتر از نفع شخصی است.

ذهن ما به صورت پیشفرض به شخصی اعتماد می‌کند که نفع بقیه را هم در کارهای خود مورد توجه قرار می‌دهد و صرفا به فکر خود نیست. البته منظور از اعتمادسازی، نمایش و ظاهرسازی نیست! بلکه باید واقعا دلسوز باشید و مردم کاملا از رفتار شما متوجه شوند که آیا شما واقعا به چیزی که پست می‌کنید اعتقاد دارید یا برای جلب توجه در حال انجامش هستید.

زیگ زیگلار، نویسنده کتاب‌های انگیزشی و روانشناسی می‌گوید:‌ ” فروش را متوقف کنید، کمک کردن را آغاز کنید. “

تولید محتوا را چگونه آغاز کنیم؟

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

تا اینجا در مورد برنامه‌ریزی و طرز فکر یک اینفلوئنسر صحبت کردیم. اما وقتی پای عمل میان می‌آید، خیلی‌ها جا می‌زنند یا ایده‌های عالی خود را با اجرای ضعیف نابود می‌کنند.

یک جمله معروف می‌گوید: ” موفقیت همیشه از خود رد پا به جا می‌گذارد.”

باید برای فعالیت‌های خود یک الگو داشته باشید. این الگو می‌تواند هر اینفلوئنسر مشابه داخلی یا خارجی و حتی با موضوع فعالیت متفاوت از شما باشد. شما باید ایده‌های موفق و خلاقیت‌های منجر به دیده شدن را استفاده کرده و با زمینه فعالیت خود تطبیق دهید.

ممکن است موقع تولید محتوا، با این چالش رو‌به‌رو شوید که آیا من به اندازه کافی خوب هستم؟ آیا محتوای من عالیست؟ پاسخ سوال شما اینجاست :‌ ” هرچیزی که ‌می‌توانید تولید کنید!” یک استراتژی معروف در زمینه تولید محتوا بیان می‌کند که برای شروع کار، کافیست به مدت ۶ ماه به طور بی‌وقفه محتوا تولید کنید و دست از تلاش برندارید. در این مدت نه تنها در کار خود و نحوه تولید محتوا بسیار حرفه‌ای تر می‌شوید، بلکه حتی جذب مخاطب را نیز شروع کرده‌اید. اصل سخن این استراتژی این است که به جای درگیر شدن با این مساله که آیا محتوای من عالی است و بی‌نقص، روی تولید منظم و با برنامه تمرکز کنید.

یکی از مسائلی که برای مردم همیشه جذاب است، دیدن افراد در مسیر رشد است. دیدن رشد یک اینفلوئنسر به عنوان یک فرد عادی، به مردم این انگیزه را می‌دهد که بتوانند همانند او رشد کنند و پیشرفت کنند.

از شما فعالیت، از اینستاگرام فالوور!

چگونه فالوور واقعی جذب کنیم

تمرکز بیش از اندازه بر روی خوب بودن و سخت‌گیری در مورد نوع محتوا، صرفا شما را از پیشرفت باز می‌دارد. معنی این جمله این نیست که محتوای ضعیف تولید کنید، بلکه به این معنی است که همیشه در حرکت و در حال پیشرفت باشید. حتی پیج افرادی که به عنوان زردترین پیج‌های اینستاگرام شناخته می‌شوند نیز فالوورهای خود را دارند و افراد مشتاقانه به پیگری اتفاقات روزمره زندگی این اینفلوئنسرها مشغول هستند. پس فقط کافیست مطابق آنچه پیشتر گفته شد عمل کنید.

مرور کلی

پس نتیجه می‌گیریم برای شروع کار در زمینه اینفلوئنسری، باید مسیر زیر را طی کنید:

  • انتخاب هدف و برنامه‌ریزی
  • انتخاب یک الگوی موفق
  • ساخت یک برند شخصی
  • جلب اعتماد مخاطبان
  • تولید محتوا بدون وقفه و با پیشرفت روزانه

1 دیدگاه روشن چگونه اینفلوئنسر شویم؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.