روش کسب‌وکارهای بزرگ در افزایش فروش

زمان مطالعه: ۶ دقیقه
نام‌هایی مثل استیوجابز، ریچارد برانسون و ایلان ماسک کارآفرینان مورد علاقه بسیاری از افراد هستند زیرا کسب‌وکارهایی را ایجاد کرده‌اند که ما حتی نمی‌دانستیم به درد زندگی ما می‌خورند! ۲نفر آخر به دنبال کشف ابدیت و ستارگان نیز هستند.
بسیاری از ما آرزوی راه اندازی کسب‌وکار و مسیر خودمان را داریم اما تعداد کمی از ما جسارت کافی برای قدم برداشتن به سمت هدف را داریم.
مطالعه کسب‌وکارهای نوپا در دانشکده تجارت هاروارد نشان داده است ۷۵% شرکت‌های نوپا حتی با حمایت سرمایه‌گذار نیز شکست می‌خورند.

تجربه‌های کارآفرینان و سریع‌ترین روش افزایش فروش اینترنتی

به طور کلی کارآفرینی کار راحتی نیست و به گفته بیل گیتس ” کارآفرینان، ریسک‌پذیرند. آنها حاضر هستند در جایی که اعتبار و یا سرمایه‌شان در معرض خطر است برای حمایت از یک ایده و یا سازمان ریسک کنند. آنها مسئولیت موفقیت یا شکست در ریسک را می پذیرند و پاسخگوی تمام جوانب آن هستند.”

اگر واقعاً راه اندازی کسب و کار خود، کار آسانی بود، میلیون ها فرد بیفکر هستند که کارهای خود را رها کرده و کاری را که متعلق به خودشان باشد آغاز می کنند. کسی برای تکمیل نیروی کار و اجرای طرح کسب و کار، باقی نمی ماند.

هنگامی که به یک مانع برمی خورید، آن را به یک موقعیت تبدیل کنید. می توانید انتخاب کنید. می توانید بر مشکل غلبه کرده و برنده باشید و می توانید اجازه دهید مشکل شما را شکست داده و بازنده باشید. انتخاب، فقط و فقط مال شماست. شکست را نپذیرید.

 

کارشناسان باتجربه در مورد راه‌های افزایش فروش چه می‌گویند؟

در تمام دنیا، افراد باتجربه و دانایی هستند که برای کسب‌وکار خود و یا کسب‌وکارهای دیگران، استراتژی‌های افزایش فروش و مشتری آماده می‌کنند.

در ادامه سریعترین روش های افزایش فروش اینترنتی را از زبان کارشناسان و صاحبان کسب و کارهای موفق بررسی می‌کنیم.

۱.برند خود را پروموت کنید. (‌ آگاهی از برند خود را افزایش دهید.)

امروزه با وجود چندین شبکه اجتماعی و بسترهای بسیار مناسب برای تولید محتوا و جذب محتوا، باید از تمامی توان خود برای جذب مشتری در این شبکه‌ها استفاده کنید.

سعی کنید همه جا فعال باشید و محتوای مختلف تولید کنید.

Lon Safko ، مدیر عامل ، LonSafko.com می‌گوید :
” همه جا باشید!
در تمامی کانال و شبکه‌ها اجتماعی فعال باشید و برای تمامی صفحات محتوا و تصاویر عالی طراحی کنید. حضور پر رنگ شما در شبکه‌های اجتماعی نگاه‌های بسیاری را به سمت شما هدایت می‌کند.”
مدیر عامل EY Studio نیز می‌گوید:‌
” از تمام توان بازاریابی دیجیتال خود برای جذب افراد به سایت استفاده کنید.
مطمئن شوید سایت و دکمه‌ها بسیار راحت و آسان طراحی شوند؛ اگر مراحل خرید پیچیده باشد بسیاری از افراد از خرید منصرف می‌شوند. ”

۲.ایمیل مشتریان و بازدیدکنندگان سایت خود را دریافت کنید و از ایمیل مارکتینگ در جهت جذب مشتری استفاده کنید.

 یکی از بهترین روش ها برای افزایش فروش آنلاین استفاده از بازاریابی ایمیلی است که بسیاری از افراد از آن استفاده نمی‌کنند و بسیاری نیز اشتباه  استفاده می‌کنند. بازاریابی ایمیل سخت نیست و با استفاده از این روش به راحتی می‌توانید با مشتریان خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید.

از ایمیل ها فقط برای آگهی‌های تخفیف و فروش استفاده نکنید. داستان کسب‌وکار خود را تعریف کنید و اجازه دهید مشتریان احساس کنند عضوی از خانواده شما هستند به این ترتیب به صورت غیرمستقیم فروش اینترنتی خود را نیز افزایش می‌دهید. بازاریابی ایمیلی خیلی سریع نتیجه نمی‌دهد و مانند تولید محتوا نیازمند زمان و بهینه‌سازی مداوم است اما قطعا می‌تواند یکی از بهترین و سریعترین روش‌های افزایش فروش اینترنتی باشد.

 

۳. با مشتریان خود در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

 بهترین و سریعترین روش برای افزایش فروش اینترنتی جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت است و یکی از بهترین کانال‌ها برای جذب بازدیدکننده جدید، شبکه های اجتماعی هستند. فعال نبودن در شبکه‌های اجتماعی به معنی از دست دادن فرصتی بزرگ برای جذب بازدیدکننده و تبدیل آنها به مشتری است.
بهترین قسمت فعال بودن در شبکه های اجتماعی فرصت ایجاد کمپین های متنوع و افزایش فروش است.

۴. داده‌های ورودی خود را تحلیل کنید و استراتژی خود را بهبود ببخشید.

سریعترین روش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی تقسیم بندی مشتریان و شناخت کامل خریداران است. امروزه با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال به راحتی می‌توانید رفتار کاربران را در هنگام بازدید از سایت بررسی و ردیابی کنید و به راحتی به صورت خودکار بر اساس فعالیت و علایق آنها برایشان پیشنهادهای هدفمند ارسال کنید. برای جذب کاربران و ارسال پیشنهادات فقط از بازاریابی ایمیلی استفاده نکنید و تمامی کانال‌ها مانند شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل و .. را در نظر بگیرید.

مشتریان خود را عمیقا بشناسید و درک کنید. با آنها بیشتر از یک مشتری در ارتباط باشید. با درک کردن مشتری می‌توانید تبلیغات بهتری ایجاد کنید و با خواندن ذهن آنها محصولات مورد علاقه و مورد نیاز آنها را وارد بازار کنید.
شما با بررسی داده‌های به دست آمده، به حقایق بسیار زیادی در مورد سایت و فروشگاه خود دست پیدا خواهید کرد.
نقاط درد مشتریان کجاست؟ به چه چیزی احتیاج دارند؟ و کجا به دنبال آن می‌گردند؟ پاسخ این سوالات به راحتی فروش شما را افزایش می‌دهد زیرا می‌دانید چه چیزی بفروشید، چگونه بفروشید و کجا آن را بفروشید.
برای دستیبابی به جواب این سوالات، با مشتریان خود صحبت کنید. “چه چیزی باعث می‌شود خرید کنید؟” این سوال را بدون ترس از مشتریان خود بپرسید. جواب ها مسیر شما را مشخص می‌کند. خیلی از صاحبان کسب و کار این کار را انجام نمی‌دهند.

۵. با بهبود خدمات، رضایت و وفاداری مشتریان را افزایش دهید.

روی وفاداری مشتری تمرکز کنید. بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین سریعترین روش افزایش فروش اینترنتی و کسب درآمد را جذب مشتری جدید می‌دانند درحالیکه در نهایت مشتریان وفادار و بازگشتی شما عمده درآمد شما را تشکیل می‌دهند.

کارآفرینی به‌عنوان یک فرآیند مملو از ریسک که بر ابتکار، توانمندی و علاقه کارآفرین تکیه دارد باعث رشد کارآفرین و جامعه می‌شود. طبیعتاً با توجه به ریسکی که ذاتاً با کارآفرینی همراه است با قدم گذاشتن در این مسیر نباید انتظار داشته باشید که همه‌چیز به خوبی و به بهترین شکل ممکن به‌پیش برود. بااین‌وجود، با توجه به آنچه که در این مطلب ذکر شد و با مطالعه و کسب آگاهی بیشتر، در کنار علاقه و ایمانی که به کار خود دارید، در نهایت می‌توانید میوه زحمات خود را بچشید. به‌علاوه، حتی در صورت شکست یک درس تازه خواهید گرفت که از آن می‌توانید برای ساختن پلی به سمت پیروزی بهره‌برداری کنید.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.