موفقیت به سبک بازی مرکب

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سریال جدید بازی مرکب، به محض رونمایی به موفقیت چشمگیر رسیده و در حال حاضر پر بیننده‌ترین سریال نتفلیکس در آمریکاست. این سریال در حال جا‌به‌جا کردن رکوردهاست و میلیون‌ها نفر را به خود جذب کرده‌است. اما بد نیست داستان موفقیت این سریال را بررسی کنیم و از آن در کسب‌وکار خود استفاده کنیم. با ایران درگاه همراه باشید.

تبدیل شدن ماهی مرکب به سریال تلویزیونی ۱۳ سال طول کشید!

داستان سریال در مورد رقابت ۴۵۶ بازیکن است که بازی‌هایی الهام گرفته شده از بازی‌های کودکان کره‌ای را بازی می‌کنند و برنده نهایی مبلغ ۳۸ میلیون دلار را از آن خود می‌کند. این در ابتدا ممکن است جالب و کودکانه به نظر برسد اما به محض اینکه بازیکنان درگیر بازی می‌شوند متوجه می‌شوند که بازی بسیار جدی‌تر از چیزی است که تصور می‌کردند. باوجود مشاهده خشونت و وحشی‌گری در بازی، بازیکنان به بازی ادامه می‌دهند تا به جایزه تعیین شده برسند.

کارگردان این مجموعه در کنفرانس خبری خود بیان کرد که داستان سریال را در سال ۲۰۰۸ نوشت اما منتظر فرصت مناسب مانده تا مردم توانایی درک و پذیرش داستانی با این حجم از خشونت و بی‌رحمی را داشته باشند!

وی در پاسخ به این سوال که ایده اولیه چگونه به ذهنش رسیده گفت :‌ ” من در آن زمان خودم یک بدهکار بودم. یک بار که داشتم به بدهی‌های خودم فکر می‌کردم گفتم چقدر عالی می‌شد اگر چنین بازی‌ وجود داشت و من می‌توانستم از طریق آن بدهی خودم را صاف کنم.”

سریال بازی مرکب

ایده‌ گرفتن از دنیای مورچه‌ها!

در این سریال ۳ نوع کارمند در بازی وجود دارد که روی ماسک‌های آن‌ها علامت مربع، مثلث و دایره کشیده شده است. مثلث مربوط به کارمندان مسلح، مربع کارمندان ارشد و دایره کارگران هستند. کارگردان سریال ایده این تنوع را از دنیای مورچه‌ها گرفته است. ” در دنیای مورچه‌ها، سطوح مختلف وظیفه وجود دارد و هر مورچه فقط یک وظیفه به عهده دارد. من این نظم را در دنیای سریال خودم پیاده کردم. “

بازی مرکب

چگونه ایده اولیه عملی شد؟

عملی کردن ایده اولیه که در ذهن کارگردان شکل گرفته بود کار ساده‌ای نبود. به گفته وی، این ایده بیش از حد پیچیده بود و اصلا جای مانور تبلیغاتی نداشت. در اوایل سال ۲۰۰۰، هیچ کسی حاضر به سرمایه‌گذاری و استقبال از فیلم‌نامه‌ای با این حجم از خشونت نبود.

کارگردان نا امید نشده و منتظر فرصت مناسب برای رونمایی از ایده خود می‌ماند. او می‌دانسته که ایده‌اش فوق‌العاده است، فقط باید در زمان مناسب اجرایی شود.

چگونه مدل این موفقیت را در کسب‌وکار خود پیاده کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است یک ایده ناب و تازه به ذهن شما برسد. این ایده ممکن است به قدری جدید و عالی باشد که مورد تمسخر قرار بگیرد. همه ایده‌های جدید در ابتدا نادیده گرفته شده و یا حتی مسخره‌ شده‌اند. گاهی اوقات لازم است کمی صبر کنید تا فرصت مناسب برای عملی کردن یک فکر و ایده فرا برسد. ممکن است همانند کارگردان سریال ماهی مرکب، احساس کنید مردم توانایی درک و هضم ایده شما را در حال حاضر ندارند. پس باید منتظر فرصت مناسب بمانید.

ایده‌ها را ترکیب کنید

ممکن است شما یک ایده ناب داشته باشید. با ترکیب آن با روش یک کسب‌وکار موفق در آن زمینه و یا حتی زمینه غیر مرتبط با کسب‌وکار خود، می‌توانید آن را پخته‌تر و قابل اجراتر کنید.

فراموش نکنید که کارگردان سریال بازی مرکب از زندگی مورچه‌ها در ساختار کارمندان در بازی خود استفاده کرده بود!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.