چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌و‌کارهای اینترنتی، انجام تراکنش و دریافت وجه از مشتری است.

بسیاری از کسب‌و‌کارهای نوپا و اکثر فروشگاه‌های اینترنتی از روش مرسوم کارت به کارت استفاده می‌کنند.

اما چرا این روش مناسب نیست و چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کرد؟

استفاده از درگاه پرداخت واسط، در واقع نوعی برون سپاری محسوب می‌شود، به این صورت که شما بخش مدیریت پرداخت‌های کسب‌و‌کار خود را به شرکت دیگری واگذار خواهید کرد تا مشتریان شما بتوانند آسان تر از گذشته هزینه کالا یا خدمات مورد نظرشان را پرداخت کنند.

درگاه پرداخت چگونه عمل می‌کند؟

فرض کنید که در منزل خود نشسته‌اید  و بعد از بازدید از یک فروشگاه اینترنتی، اقدام به سفارش خرید وسیله‌ی  دلخواه خود می‌نمایید. در این قسمت درگاه پرداخت برای اینکه عملیات خرید و  فروش به بهترین شکل صورت پذیرد و معامله انجام شود، کارهایی را انجام می‌دهد  که شامل موارد زیر می‌باشد: :

۱. رمز‌گذاری

زمانی که از طریق مرورگر اینترنتی خود اقدام به خرید می‌نمایید و به قسمت درگاه  پرداخت آنلاین برای انجام مراحل مربوط به فرایند پرداخت می‌روید؛ مرورگر شما اقدام به رمزگذاری داده هایی می‌نماید که بین شما و وب‌سایت فروشنده، منتقل می‌شود. بعد از انجام این مرحله‌، درگاه پرداخت اقدام به ارسال داده‌های رمزگذاری شده به پردازنده‌های پرداخت یکی از بانک هایی می‌کند که  فروشنده از آن استفاده می‌نماید.

۲. درخواست مجوز

بعد از انجام مراحل رمزگذاری داده‌ها و ارسال آن به پردازشگرِ بانکِ موردِ استفاده‌ی فروشنده، تمامی داده‌های رمزگذاری شده به بانکی ارسال می‌شود که صادرکننده‌ی کارت بانکی خریدار می‌باشد. در این مرحله، بانک ارائه‌دهنده‌ی کارت بانکی، اقدام به بررسی و تحلیل داده‌های رمزگذاری شده کرده و آن را طبق اطلاعات به دست‌آمده، رد یا قبول می‌کند.

۳. ثبت سفارش

بعد  از قبول شدن مجوز و اخذ و دریافت آن، پردازشگر بانک مورد استفاده‌ی فروشنده، اقدام به ارسال مجوز به درگاه پرداخت می‌نماید. در این مرحله، درگاه پرداخت مجوز را دریافت و بلافاصله آن را به پردازشگر پرداخت بانک مربوط، منتقل می‌نماید و در نهایت امر، سفارش ثبت و فروشنده اقدام به تایید آن می‌نماید.

تمامی این سه مرحله که شامل رمزگذاری، درخواست مجوز و ثبت سفارش می‌باشد‌‌‌، در کسری از ثانیه انجام می‌پذیرد و معامله بین طرفین صورت می‌گیرد. شاید در ابتدای امر این مراحل بسیار پیچیده و طولانی تلقی شود، اما باید دانست که این مراحل برای صورت گرفتن تراکنشی شفاف و واضح انجام می‌شود. لازم به ذکر است که خرید و فروش اینترنتی زمانی به درستی انجام می‌پذیرد، که فروشندۀ فروشگاه اینترنتی، اقدام به ارسال کالای سفارش‌داده‌شده توسط خریدار، به صورت کامل و دقیقا مطابق و با سفارش انجام شده، نماید.

در صورتی که کسب‌وکار خود را در فضای مجازی مانند اینستاگرام توسعه داده اید می‌توانید از فرم پرداخت ایران درگاه برای مدیریت پرداخت‌های خود استفاده کنید، اما فرم پرداخت چیست؟

فرم پرداخت در واقع یک لینک اختصاصی است که مخصوص کسب‌وکار شما ساخته شده و می‌توانید آن را در بیوگرافی پیج خود قرار دهید و یا برای کاربرانی که قصد خرید از شما را دارند ارسال کنید تا هزینه کالای مورد نظر خود را وارد کرده و پرداخت کنند.

استفاده از درگاه پرداخت چه مزیت‌هایی دارد؟
  • امنیت تراکنش ها: هکرها معمولا حملات امنیتی را بر روی کسب‌وکارهای نوپا انجام می‌دهند که تجربه کمتری در این زمینه دارند، به همین دلیل امنیت تراکنش‌ها امری بسیار مهم بوده که با استفاده از ایران درگاه، خیال شما از این بابت راحت می‌شود.
  • تسویه حساب: نقد شدن سریع پول برای کسب‌و‌کارهای کوچک بسیار حائز اهمیت است. سیستم تسویه ایران درگاه، به طور خودکار پول را در کمترین زمان ممکن به حساب شما منتقل خواهد کرد.
  • عدم نیاز به ارائه پروانه کسب و گرفتن اینماد: گرفتن درگاه پرداخت از ایران درگاه، نیاز به ارائه پروانه کسب و گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی نداشته و شما می‌توانید در چند مرحله ساده، درخواست خود را ثبت کرده و پس از احراز هویت، یک درگاه پرداخت معتبر دریافت کنید.
  • پشتیبانی آنلاین: مسئله پرداخت اهمیت بسیاری داشته همین امر سبب شده است که بخش پشتیبانی ایران درگاه، به صورت کامل آماده پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات باشند.
چه کسب‌و‌کارهایی می‌توانند از درگاه پرداخت استفاده کنند؟

چنانچه صاحب کسب‌وکارهایی هستید که با شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام مرتبط است، اینفلوئنسر هستید و یا یک فروشگاه آنلاین و وبسایت دارید، می‌توانید از درگاه‌های پرداخت واسط در صفحه‌ی مختص به خود استفاده نموده و هزینه‌های مربوط به کسب‌وکار خود را از این طریق دریافت نمایید. علاوه بر تمامی این نکات، با استفاده از درگاه پرداخت ایران درگاه، می‌توانید به ساخت فرم، ساخت فروشگاه و … نیز بپردازید و در این راستا از آن بهره‌مند شوید.

1 دیدگاه روشن چرا باید از درگاه پرداخت استفاده کنم؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.