چگونه فروش خود را در سایت یا فروشگاه اینترنتی افزایش دهیم؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اگر قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارید و یا فروشگاه خود را راه اندازی کرده اید، در هر صورت باید بتوانید مشتری جذب کنید وگرنه کسب و کار شما در رقابت با رقبا حذف خواهد شد.

جذب مشتری برای کسب و کار اینترنتی کاری بسیار دشوار و حفظ مشتری های جذب شده، کاری بسیار دشوار تر است!

جذب مشتری
افزایش مشتری
حفظ مشتری
افزایش فروش

درست است که جذب مشتری های جدید برای کار شما، کاری سخت است اما تکنیک های ثابت شده ای هم وجود دارد که تمامی کسب و کارها از آن ها استفاده کرده اند و نتیجه گرفته اند.

با استفاده از تجربه های سایرین، شما هم می توانید تا حدود زیادی در کار خود پیشرفت کنید. البته که بسته به نوع کسب و کار خود، باید مشتری های خود را شناسایی کرده و بتوانید مدلی اختصاصی برای کسب و کار خود بنویسید.

چگونه فروش خود را افزایش دهیم؟

اگر سایت دارید، حتما روی طراحی و ظاهر سایت وسواس به خرج دهید!

اگر سایت شما جذاب نباشد و به سرعت برای مشتری بارگزاری نشود، مشتری به سادگی تصمیم می گیرد خرید خود را از سایتی دیگر انجام دهد.

نتایج یک تحقیق نشان می‎دهد مشتریان در اولین برخورد با وب سایت شما فقط ۳ ثانیه فکر می‌کنند و ناخودآگاه تصمیم می‌گیرند که از سایت شما خرید کنند یا نه! بنابراین شما فقط ۳ ثانیه فرصت دارید تا مشتریان را نگه دارید. اگر ۳ ثانیه اول و ظاهر وب سایت شما جذاب نباشد مشتریان سایت شما را ترک می‌کنند و دیگر برنمی‌گردند.

دلیل انتخاب شدن سایت زیباتر و حرفه ای تر کاملا واضح است : چنین سایتی قابل اعتمادتر است!

حتما در شبکه های اجتماعی فعال باشید!

شبکه های اجتماعی پلتفرم‎های رایگانی هستند که شما می توانید بدون پرداخت هزینه در آن ها به تبلیغ محصولات خود بپردازید.

در شبکه های اجتماعی محتوای تعاملی تولید کنید و با مشتری خود ارتباط بگیرید.

فقط بر روی معرفی و فروش محصولات خود تمرکز نکنید تا بتوانید افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید و بعدا آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

رضایت مشتری را جلب کنید!

اگر شما بتوانید مشتریان خود را راضی کنید، آن‎ها به طور رایگان برای شما تبلیغ می‎کنند. مشتریان راضی شما را به دوستان خود معرفی می‎کنند. قدرت معرفی دهان به دهان را دست کم نگیرید!

یک تحقیق نشان می‎دهد اگر شما پیام‎ها و درخواست‎های مشتریان خود را به سرعت پاسخ ندهید، تا ۴۵% از مشتریان از خرید خود منصرف می‎شوند.

به پیام ها و نظرات مشتریان با روی خوش پاسخ دهید. اگر یک مشتری تجربه منفی از شما داشته باشد، می‎تواند تا ۱۲ نفر را از تجربه خود مطلع سازد و هریک از آن ۱۲ نفر نیز به یکی از دوستان خود در مورد این اتفاق خواهد گفت.

بدین ترتیب یک مشتری ناراضی می‎تواند تا ۲۴ نفر را از تجربه منفی خود آگاه سازد و بدین‎ترتیب شما ۲۴ نفر که ممکن بود روزی از شما خرید کنند را از دست خواهید داد.

مشتری ناراضی
رضایت مشتری
جلب رضایت مشتری

تبلیغات را فراموش نکنید!

سعی کنید با طراحی کمپین های مختلف و استفاده از عبارات جذاب، مشتریان را به سوی کسب و کار خود سوق دهید.

تخفیف های ویژه، ارسال رایگان، کدهای تخفیف و … از راهکارهایی هستند که می تواندی برای جذب مخاطب در تبلیغات از آن ها استفاده کنید.

بازدید سایت خود را افزایش دهید!

روش های مختلفی برای افزایش بازدید سایت و بالاتر آوردن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. از یک متخصص برای این کار استفاده کنید و نتیجه کار را مشاهده کنید!

بازار را تحلیل کنید!

رقبای خود را بشناسید، نقاط ضعف و قوت آن ها را بررسی کنید. از نقاط قوت آن ها ایده بگیرید و نقاط ضعف آن ها را در کار خود برطرف کنید.

بررسی رقبا به معنی دزدیدن ایده ها و روش های آنها نیست! بررسی رقبا شناخت ضعف ها و قدرت های سایرین در راستای تصمیم گیری صحیح تر و شناخت بهتر بازار و مشتریان است.

3 دیدگاه روشن چگونه فروش خود را در سایت یا فروشگاه اینترنتی افزایش دهیم؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.