حضور آنلاین چیست و چرا برای کسب‌وکار ما حیاتی است؟

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به بیان ساده، حضور آنلاین را می‌توان سرعت پیدا شدن یک برند به صورت آنلاین تعریف کرد. حضور آنلاین برای افزایش آگاهی در مورد برند شما، دیده شدن محصولات شما و در نتیجه افزایش فروش شما بسیار مهم و موثر است.

چرا حضور آنلاین مهم است؟

بر اساس یک تحقیق در سایت Adaptive Marketing، نزدیک به ۹۷٪ از کاربران از اینترنت برای پیدا کردن یک برند و کالای مورد نظر خود استفاده می‌کنند. قطعا هیچ برندی نمی‌خواهد این حجم از مشتری را از دست بدهد. پس از همینجا می‌توان به اهمیت حضور آنلاین پی برد.

چگونه حضور آنلاین خود را تقویت کنیم؟

۱. ساختن و تقویت یک لیست ایمیل

یکی از اصلی‌ترین و بهترین راه‌های تقویت حضور آنلاین، استفاده از یک لیست ایمیل برای ارتباط برقرار کردن برای مشتریان فعلی و بالقوه به صورت روزانه، هفتگی و ماهیانه است.

برای ساختن لیست ایمیل می‌توانید در وب‌سایت خود به کاربران جدید یک pop-up نشان دهید و از آن‌ها بخواهید ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند و از تخفیف‌ها و جشنواره‌های ویژه شما مطلع شوند. ابزارهای گوناگونی برای گرفتن ایمیل کاربران و ارسال ایمیل به آن‌ها وجود دارد که می‌توانید بهترین گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.

۲. سئوی سایت خود را به بهترین وجه انجام دهید

هرچقدر از اهمیت سئو بگوییم باز هم کم است! اولین قدم دیده شدن در اینترنت، انجام سئوی قوی و بدون نقص است. سئو به طور کلی به دو بخش سئوی محتوی و سئوی فنی تقسیم می‌شود.

سئوی محتوی شامل استفاده از کلیدواژه‌های صحیح، داشتن مقالات و نوشته‌های مناسب و مواردی از این دست است.

سئوی فنی هم مواردی مثل نداشتن لینک خراب، سریع بارگزاری شدن صفحات سایت و …. است.

در مقاله روش‌های کاربردی برای بهبود سئو ( SEO ) روش‌های ساده بهبود سئو را توضیح داده‌ایم.

۳.ارزش خلق کنید

خلق ارزش

هدف نهایی فروشگاه شما فروش است. اما قبل از اینکه بتوانید فروش داشته باشید، باید برای مشتری ارزش خلق کنید. یکی از راه‌های خلق ارزش، تولید محتوای آموزشی رایگان برای مخاطبان در فضای مجازی است. این محتوا نه تنها برای مخاطبان شما مهم است، بلکه حضور آنلاین شما را بهبود می‌بخشد.

برای پیدا کردن لیستی از موضوعاتی که می‌توانید در مورد آن‌ها محتوا تولید کنید، به معضلات و انگیزه‌های مشتریان خود فکر کنید. اگر یک مربی حرکات اصلاحی ورزشی هستید، روش‌های صحیح انجام حرکات ورزشی و حرکاتی که به آب شدن چربی شکم کمک می‌کند می‌توانند موضوعات جالب برای تولید محتوای شما باشند.

یکی دیگر از راه‌های خلق ارزش، پاسخ دادن به سوالات و مشکلات مشتریان است. در بخش کامنت‌ها و نظرات، دایرکت‌ها و هرجای دیگری که مشتریان از شما سوال می‌پرسند به سوالات آن‌ها پاسخ دهید. حتی اگر تعدادی از سوالات پرتکرار هستند، می‌توانید یک لایو، یک ویدیوی مفصل یا یک پادکست برای پاسخ به سوالات پرتکرار مشتریان خود تهیه کنید.

۴.در فضای مجازی فعال باشید

برای فروش در فضای مجازی، باید در این فضا فعال باشید. در شبکه‌های اجتماعی دائم پست یا استوری بگذارید. وبلاگ سایت خود را به روز کنید و با مشتریان خود ارتباط پیوسته داشته باشید. اگر در زمینه کاری یا موضوع نزدیک به کاری شما اتفاقی رخ می‌دهد که همه در مورد آن صحبت می‌کنند، شما هم از آن موج استفاده کنید و در موردش صحبت کنید.

۵.نتایج را تحلیل کنید

پس از انجام چند قدم اولیه که در بالا توضیح دادیم، نوبت به بررسی و آنالیز داده‌های به دست آمده و روش‌های انجام شده می‌رسد. همه روش‌هایی که ما توضیح دادیم برای همه کسب‌وکارها موثر واقع نمی‌شوند. لازم است که حتما هر روشی را در مورد کسب‌وکار خود آزمایش کنید تا از عملکرد درست آن مطمئن شوید.

برای هریک از روش‌هایی که استفاده می‌کنید، خروجی آن را نیز بررسی کنید. به طور مثال اگر در حال انجام سئو هستید، وضعیت نمایش سایت خود در موتورهای جستجو را بررسی کنید. یا اگر در حال ساخت لیست ایمیل هستید، تعداد افرادی که در لیست شما عضو‌ شده‌اند و تعداد کسانی که ایمیل‌های شما را باز کرده‌اند بررسی کنید.

توجه کنید که این موارد، همگی استراتژی‌های بلند مدت هستند و نمی‌توان از آن‌ها انتظار نتایج در زمان کم داشت. باید با حوصله و پیوسته روی هریک از این موارد زمان بگذارید تا نتیجه مطلوب و دلخواه را از هرکدام بگیرید. اینکه نتیجه برای شما ملموس یا چشمگیر نیست، به این معنی نیست که شما آن را اشتباه انجام داده‌اید. تنها باید کمی صبر کنید.

1 دیدگاه روشن حضور آنلاین چیست و چرا برای کسب‌وکار ما حیاتی است؟

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.