مشتری وارد سایت من می‌شود اما خرید نمی‌کند!

زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اگر به تازگی فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی و وقت و انرژی زیادی را صرف افزایش ترافیک سایت و کشاندن مشتریان به سمت محصولات و خدمات خود کرده‌اید، اما همچنان فروش کمی دارید از این روش‌ها برای افزایش فروش خود استفاده کنید. در این مقاله از ایران درگاه چند روش ساده و کاربردی را برای این کار معرفی می‌کنیم.

صفحه ارتباط با ما

حتما آدرس و مشخصات کامل تماس خود را در صفحه ارتباط با ما قرار دهید و سعی کنید آن را در محل مناسبی از سایت استفاده کنید. مشتری باید احساس کند هر لحظه که بخواهد می‌تواند با مدیر، مسئول یا پشتیبان یک سایت ارتباط داشته باشد.

نظرات مشتریان قبلی را درج کنید

حتما بخش نظرات را در سایت خود فعال کنید تا مشتریان بتوانند دیدگاه‌های خود را در مورد محصولات یا خدمات شما بنویسند. اگر نظرات منفی دریافت کردید حتما آن‌ها را پاسخ دهید تا مشتری ناراضی را به یک مشتری راضی تبدیل کنید.

طراحی حرفه‌ای و به‌روز داشته باشید

حتما از یک طراح قوی و کاربلد در سایت خود استفاده کنید تا بتواند بهترین تجربه کاربری را برای مشتری فراهم کند. اگر مشتری در ارتباط برقرار کردن با سایت شما و قسمت‌های مختلف آن دچار مشکل شود به احتمال زیاد سایت را ترک کرده و به سراغ سایتی حرف‌ای تر از شما می‌رود.

برای سایت خود نماد اعتماد الکترونیکی بگیرید

 خرید اینترنتی یک فرآیند رو به رشد است و در کنار آن سایت‌های کلاهبرداری و فیشینگ نیز زیاد می‌شوند. داشتن اینماد باعث می‌شود تا هر خریدی را بتوان از طریق مراجع قانونی پیگیری کرد، همچنین امکان ثبت شکایت در اینماد وجود دارد.

گواهینامه SSL را در سایت خود فعال کنید

گواهی SSL تأییدیه‌‎ای است برای تبادل اطلاعات میان وب‌سایت فروشگاه و مرورگر کاربران که به وسیله‌‎ پروتکل استاندارد SSL امن و رمزگذاری شده است. در این مقاله می‌توانید آموزش رایگان فعال‌سازی SSL را مطالعه کنید.

پشتیبانی قوی و سریع داشته باشید

سعی کنید در اسرع وقت به درخواست‌های پشتیبانی مشتریان پاسخ دهید. با این کار مشتری حس می‌کند که با یک تیم حرفه‌ای رو‌به‌روست و می‌تواند به شما اعتماد کند.

گواهی ایران درگاه را در سایت خود درج کنید

با گرفتن درگاه پرداخت خود از ایران درگاه و درج گواهی این شرکت در وب‌سایت خود، به مشتری این اطمینان را می‌دهید که  که شما نزد یک شرکت دیگر احراز هویت شده‌اید و پرداخت وجه در بستری امن انجام می‌شود.

امکان مرجوع کردن کالا در صورت خرابی

اگر در فروشگاه اینترنتی ذکر گردد که در صورت خراب بودن محصول یا آسیب‌دیدگی امکان مرجوع کردن آن وجود دارد باعث جلب اعتماد مشتری شده و در نتیجه باعث افزایش فروش می‌شود.

نگارش متون به شکل صحیح

غالب اوقات وجود غلط املایی در متون سایت فروشگاهی و استفاده از لغات عامیانه تاثیر منفی بر روی کسب و کار فروشگاه می‌‎گذارد. بنابراین باید سعی شود تا حد ممکن در متون نوشته شده در سایت ایراد نگارشی و املایی وجود نداشته باشد تا کاربر به فروشگاه و محصولاتش اعتماد بیشتری کند. برای آشنایی با رایج‌ترین غلط‌های نگارشی مقاله غلط‌های نگارشی و املایی، قاتل اعتبار کسب‌وکار شما را مطالعه کنید. 

در شبکه‌های اجتماعی با مخاطبین در ارتباط باشید

در مقاله چند تکنیک ساده و کارآمد برای بازاریابی رایگان اشاره کردیم که شبکه‌های اجتماعی یکی از ساده‌ترین و نیز کم‌هزینه‌ترین راه‌های جذب مخاطبان بیشتر به سمت کسب‌وکار شما هستند. با استفاده از امکانات این پلتفرم‌ها می‌توانید با مخاطبان خود تعامل حداکثری داشته باشید و به آن‌ها این اطمینان را بدهید که با یک فروشگاه واقعی و حرفه‌ای طرف هستند.

3 دیدگاه روشن مشتری وارد سایت من می‌شود اما خرید نمی‌کند!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.