اعتماد سازی در اینستاگرام

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مشکل بسیاری از فروشگاه‌های تازه تاسیس و نوپا در اینستاگرام، جلب اعتماد مخاطبان و افزایش تعداد فالوور است. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، اعتماد سازی در اینستاگرام کاری سخت و زمان‌بر است. خیلی از افراد در این مسیر خسته و نا‌امید شده و برخی دیگر نیز به راه‌های میان‌بر برای جذب مخاطب روی می‌آورند. در این مقاله از ایران درگاه به بررسی راه‌های اعتماد سازی در اینستاگرام و بایدها و نبایدهای آن می‌پردازیم.

راه میان‌بر و خطرناک!

اولین گزینه‌ای که در شروع کار به ذهن افراد می‌رسد، خرید فالوور و لایک یا کامنت فیک است. این روش نه تنها اعتماد مخاطبان شما را صلب می‌کند، بلکه ضربات جبران ناپذیری هم به اکانت شما وارد می‌کند و مانع رشد پیج شما در آینده می‌شود. الگوریتم اینستاگرام قابلیت تشخیص رشد یک‌شبه و ناگهانی فالوورهای را داشته و در صورت رخ دادن چنین اتفاقی، به سرعت پیج شما را محدود می‌کند. این محدودیت شامل عدم راه پیدا کردن پست‌های شما به اکسپلور، دیده نشدن به عنوان‌ اولین پست‌های فید مخاطبان و دیگر محدودیت‌ها خواهد بود. بعضی از متخصصان دیجیتال مارکتینگ معتقدند از صفر شروع کردن یک پیج بهتر از وقت گذاشتن روی پیجی است که در آن در فالوور فیک استفاده شده!

برخی از فعالیت‌هایی که روی عملکرد پیج شما اثر منفی می‌گذارند:

فعالیت‌هایی که تاثیر منفی روی نمره اعتماد اینستاگرام دارند عبارتند از:

  • فالو و آنفالو کردن بی وقفه
  • کامنت‌ها و هشتگ‌های تکراری
  • ارسال پیام به اکانت‌هایی که شما را فالو نمی‌کنند.
  • فالوورها، کامنت‌ها و لایک‌های فیک
  • پست گذاشتن بیش از حد در روز

جذب اعتماد مخاطبان در اینستاگرام

۸۰ درصد کاربران اینستاگرام، حداقل یک پیج فروشگاهی را دنبال می‌کنند و طبق نظرسنجی‌ها، اعتماد قبلی و یا توصیه توسط دوستان از اصلی‌ترین دلایل برای خرید از یک پیج اینستاگرامی است. پس بسیار مهم است که بتوانیم اعتماد مخاطبان را به بهترین شکل جذب و آن‌ها را به خرید از فروشگاه خود ترغیب کنیم.

اهمیت عکس پروفایل و بیویِ حرفه‌ای

اولین و مهم‌ترین چیزی که مخاطب از کسب‌وکار شما در اینستاگرام می‌بیند عکس پروفایل و اسم فروشگاه شماست. پس بی‌نهایت مهم است که شما یک نام مرتبط و بامفهوم برای فروشگاه خود انتخاب کنید و یک عکس مناسب و ترجیحاً لوگوی حرفه‌ای انتخاب کنید.

بعد از عکس پروفایل، توجه مخاطب به بیو اینستاگرام جلب می‌شود. در این قسمت حداکثر می‌توانید از ۱۵۰ کاراکتر برای معرفی کسب‌و‌کارتان و اعتماد سازی استفاده کنید.

بیشتر کسب‌و‌کارهای موفق لینک وب سایت خود را در قسمت بیو قرار می‌دهند تا مخاطب بتواند تنها با یک کلیک به آن وارد شود. داشتن یک سایت حرفه‌ای و کامل، به طرز شگفت‌انگیزی باعث افزایش اعتماد مخاطبان به شما می‌شود.

علاوه بر این، در اکانت نوع بیزینس می‌توانید آدرس، ایمیل و شماره تلفن نیز به بیو اضافه کنید. هر چقدر اطلاعات بیشتری در مورد کسب‌و‌کارتان در اختیار مخاطبان قرار دهید، راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

عکس‌های واقعی و حرفه‌ای پست کنید

به هیچ وجه عکس محصولات خود را از اینترنت دانلود نکنید. اکثر مخاطبان در اولین نگاه متوجه اینترنتی بودن عکس می‌شوند و دیگر به شما اعتماد نمی‌کنند. استفاده از یک عکاس حرفه‌ای برای عکاسی از محصولات شما ممکن است کمی هزینه‌های شما را افزایش دهد اما به طرز شگفت‌انگیزی در جذب نظر مخاطبان و در نهایت اعتماد به شما موثر است. در ضمن عکاسی حرفه‌ای باعث می‌شود مخاطب حس کند با یک تیم حرفه‌ای و قوی رو‌به‌رو است و با خیال راحت‌ تری از شما خرید کند.

با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

تعامل با فالوورها یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌های جذب اعتماد مخاطبان است. سعی کنید تا حد امکان به سوالات در کامنت‌ها و دایرکت با روی خوش پاسخ دهید، استوری‌های مشتریان که مربوط به خرید از شماست را حتما بازنشر کنید و به طور کلی، رابطه‌ای صمیمانه با فالوورهای خود برقرار کنید.

سعی کنید مشتریان را به استوری یا حتی پست کردن خریدهایشان از شما تشویق کنید و شما نیز آن‌ها را بازنشر کنید. این کار تاثیر شگفت‌انگیزی در جلب اعتماد سایر مخاطبان شما خواهد داشت.

یک روش دیگر برای افزایش تعامل با فالوورها نظرسنجی و سوال پرسیدن در استوری با استفاده از گزینه کوئسشن باکس است. این کار باعث می‌شود اکانت تان مثل یک ربات به نظر نرسد و سرد و بی روح نباشد.

استفاده از فراخوان به عمل (کال تو اکشن) نیز به افزایش تعامل کمک می‌کند و نقش مهمی ‌‌در افزایش فروش دارد. انواع کال تو اکشن در اینستاگرام عبارتند از:

  • ورق بزنید (در پست‌های اسلایدی).
  • ذخیره کنید.
  • به اشتراک بگذارید یا برای دوستانتان ارسال کنید.
  • کامنت بگذارید.
  • کلیک کنید.
  • به بالا بکشید (در استوری).

اگر خریداران قبلی به شما پیام می‌دهند و در مورد رضایت خود از خریدشان صحبت می‌کنند، اسکرین‌شات چت با آن‌ها را استوری کنید و حتما آن را با عنوانی مثل ” رضایت مخاطبان ” هایلایت کنید.

مطالب مرتبط:

امکان خرید امن و متفاوت را برای مشتریان خود فراهم کنید

تعداد زیادی از فروشگاه‌های اینستاگرامی از روش کارت به کارت برای دریافت پول از مشتری استفاده می‌کنند. این روش علاوه بر پر دردسر بودن، تابحال باعث کلاهبرداری‌های بسیاری زیادی از صاحبان پیج‌ها و فروشگاه‌ها شده که نمونه آن را در این ویدیو می‌توانید مشاهده کنید.

یکی از راه‌های جلب اعتماد مخاطبان، استفاده از لینک پرداخت است که روش استفاده از آن را در این مقاله به طور کامل آموزش داده‌ایم.

بعد از خرید، مشتری را در جریان مراحل پردازش سفارش و ارسال آن قرار دهید و به او حس اطمینان را منتقل کنید.

ویدئو مارکتینگ را فراموش نکنید

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی نیز یک روش کارآمد برای جلب اعتماد مخاطبان در فضای مجازی، به ویژه اینستاگرام است.

ویدئو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که احساسات بیشتری در پیام خود انتقال دهید. علاوه بر این، تاثیر تماشای ویدئو ماندگارتر از عکس است و بسیاری از مخاطبان آن را به خواندن توضیحات طولانی زیر عکس‌ها ترجیح می‌دهند.

بسته به نوع کسب و کارتان می‌توانید ویدئوهای جذاب و حتی آموزشی بسازید. برای مثال، اگر شمع می‌فروشید، می‌توانید از مراحل ساخت و بسته بندی سفارش یک مشتری فیلم بگیرید و آن را پست کنید.

سخن پایانی درباره اعتمادسازی در اینستاگرام

دسترسی گسترده به اینترنت و فضای مجازی تمامی ‌ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار داده است. جذابیت فضای مجازی و امکانات مختلف شبکه‌های اجتماعی باعث شده است بسیاری از کسب و کارها به فکر استفاده از این فرصت برای کسب سود بیفتند.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب با قابلیت‌های متنوع است که پلتفرمی ایده آل برای فروش کالا و خدمات محسوب می‌شود.

اگر دقت کرده باشید در سال‌های اخیر تعداد فروشگاه‌های آنلاین در اینستاگرام به شدت افزایش پیدا کرده است و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. اگرچه بسیاری از این فروشگاه‌ها به شدت موفق هستند، بیشتر کسب و کارهایی که در این پلتفرم راه اندازی می‌شوند به سرعت شکست می‌خورند.

دلیل این مساله دشوار بودن اعتمادسازی در اینستاگرام و اثبات کردن خود به عنوان یک کسب و کار معتبر است. بنابراین، اگر تصمیم گرفته‌اید یک کسب و کار آنلاین در این اپلیکیشن راه اندازی کنید، قبل از شروع باید اطلاعات کاملی در مورد الزامات و شرایط فعالیت در فضای مجازی و مهم تر از همه جلب اعتماد مشتری کسب کنید و بی‌گدار به آب نزنید.

1 دیدگاه روشن اعتماد سازی در اینستاگرام

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.