تضمین امنیت پیج اینستاگرام با ۵ روش

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

” مسئول امنیت پیج: ….” احتمالا توی خیلی از پیج‌های بیزینسی و بزرگ با این جمله رو‌به‌رو شدید. آیا این افراد واقعا از جادو و روش‌های فراطبیعی برای حفظ امنیت پیج اینستاگرام استفاده می‌کنن یا صرفا از عدم آگاهی صاحبان کسب‌وکار درآمد کسب می‌کنن؟ در پایان این مقاله از ایران درگاه  با روش‌های حفظ امنیت پیج اینستاگرام خودتون آشنا می‌شید و نه تنها از هک شدن پیج خودتون جلوگیری می‌کنید، بلکه به هیچ شخصی برای این کار پولی پرداخت نمی‌کنید.

توصیه‌های امنیتی برای حفظ امنیت پیج اینستاگرام

۱. رمز قدرتمند استفاده کنید

رمز قوی

سال تولد، شماره تلفن همراه، کد ملی، یا رمز‌های ساده و قابل حدس زدن، اکانت شما رو در معرض حمله هکرها قرار می‌ده. ۱۲۳۴۵۶ همچنان رمزیه که توسط تعداد بسیار زیادی از کاربران استفاده می‌شه و جزء ساده‌ترین رمزها برای هک کردنه!
اولین کاری که باید بکنید اینه که رمز قدرتمند که ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نشانه‌ها و … هست استفاده کنید. اگه در انتخاب رمز قوی دچار مشکل شدید، می‌تونید از سایت‌هایی مثل Password Generator استفاده کنید. این سایت‌ها این قابلیت رو هم به شما می‌دن که میزان پیچیدگی رمز رو انتخاب کنید.

۲. هشدارهای امنیتی اینستاگرام را جدی بگیرید.

اگه ایمیل خودتون رو توی پروفایل اینستاگرام ثبت کنید، در صورتیکه هرگونه حرکت مشکوک یا تلاش برای ورود به اکانت شما توسط اینستاگرام تشخیص داده بشه، بلافاصله به شما یک ایمیل هشدار فرستاده می‌شه. اگه چنین ایمیلی دریافت کردید و احساس کردید ممکنه شخصی قصد ورود به اکانت شما رو داشته باشه، بلافاصله توصیه‌های اینستاگرام که معمولا توصیه به تغییر رمز هست رو جدی بگیرید و انجام بدید.

۳. رمز خودتون رو در اختیار کسی قرار ندید.

اینستاگرام تحت هیچ شرایطی از شما درخواست رمز عبورتون رو نمی‌کنه. اگر اکانت شما بیزینسی هست و توسط چند نفر مدیریت می‌شه، به همه افرادی که رمز پیج رو در اختیار دارن توصیه کنید که به هیچ‌وجه اون رو با کسی به اشتراک نذارن.

۴. ورود دو مرحله‌ای رو فعال کنید.

ورود دو مرحله ای اینستاگرام

یکی از بهترین‌ راه‌های افزایش امنیت اکانت‌های مختلف، استفاده از قابلیت ورود دو مرحله‌ایه. در این روش هر بار که شما یا شخص دیگه‌ای بخواد از یک دستگاه جدید وارد اکانت شما بشه، باید کدی که شما مشخص کردید به کجا ارسال بشه رو وارد کنه تا بتونه ورودش رو کامل کنه. در اینصورت حتی اگه رمز عبور شما هم به دست شخص ناشناسی برسه، باز هم یک مرحله تا ورود کامل به اکانت شما فاصله داره و شما می‌تونید از اون مطلع بشید.

ورود دو مرحله ای اینستاگرام

برای فعال کردن این قابلیت، از قسمت تنظیمات اکانت خودتون وارد قسمت امنیت  (Security) بشید و سپس از قسمت two factor authentication یا همون احراز هویت دو مرحله‌ای، یکی از گزینه‌های مورد نظر خودتون رو انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه authentication app، نیاز به نصب یک نرم‌افزار که کد ورود رو تولید می‌کنه دارید.

۵. اجازه دسترسی به اکانت شما توسط نرم‌افزارهای متفرقه را با دقت صادر کنید!

گاهی اوقات ممکنه شما قصد استفاده از امکاناتی رو دارید که یک نرم‌افزار ثالث ارائه می‌ده ولی در خود اینستاگرام وجود ندارن. امکاناتی مثل مشاهده افرادی که شما رو آنفالو کردن، کسانی که شما رو فالو نمی‌کنند یا مواردی از این دست. این نرم‌افزارها برای ارائه خدمات، از شما می‌خوان که اجازه دسترسی به اطلاعات اکانت خودتون رو بهشون بدید. موقع دادن اجازه دسترسی به این نرم‌افزارها دقت کنید که آیا به اندازه کافی قابل اعتماد هستند؟

حالا که کامل با روش‌های ساده حفظ امنیت پیج آشنا شدید، وقتشه که برای کسب درآمد و رشد پیج خودتون تلاش کنید. برای این کار توصیه می‌کنیم مقالات زیر رو مطالعه کنید:‌

کسب درآمد در شبکه‌های اجتماعی

۱۰ روش برای فروش به مشتریانی که سخت خرید می‌کنند

راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

ترفند‌های بازاریابی برای جذب مشتری

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.