اشتباهاتی که به شکست کسب‌و‌کار منجر می‌شوند!

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

داشتن ایده خوب لزوما به معنی داشتن کسب‌و‌کار موفق نیست. تزریق پول زیاد به معنی حفظ و بقای کار نیست. راه‌اندازی و توسعه کسب‌و‌کار حتی برای افراد با‌تجربه هم کار ساده ای نیست. تکنیک‌های موفقیت در کسب‌و‌کار‎های مختلف متفاوت است اما در این مقاله به معرفی چند مورد مشترک بین تمامی کسب‌و‌کار‎ها که می‌تواند منجر به موفقیت یا شکست شود را بررسی می‌کنیم.

تحلیل نکردن داده‌های موجود

بدون تحقیق در مورد بازار و درک نیاز مشتریان، هیچگاه نمی‌توانید خدمت و محصول مورد نظر مشتریان را ارائه‌دهید. تحقیق در مورد بازار می‌تواند به شما دید کاملی در مورد اینکه رقبا چه می‌کنند، مشتریان چه می‌خواهند و خود شما در چه وضعیتی هستید بدهد.

ابزار‎هایی مثل Google Analytics می‌تواند به شما کمک‌کند شرحی از وضعیت وب‌سایت خود به‌‌دست‌آورید، استراتژی فروش خود را بهبود ببخشید و با جمع کردن داد‌ه‌ها در طولانی مدت، کسب‌و‌کار خود را بهبود ببخشید.

بسیاری از کسب‌و‌کارها حتی از مشاورانی برای گرفتن راهنمایی در زمینه تحلیل و بررسی داده‌ها استفاده می‌کنند. از تحلیل و بررسی داد‌‎ها فرار نکنید! یکی از رموز موفقیت شما در بررسی صحیح داده‌ها است.

عجله برای توسعه کسب‌و‌ کار

توسعه کسب و کار
توسعه بیزینس

متاسفانه بسیاری از کسب‌و‌کارها بدون هیچ تحقیقی دست به توسعه کسب‌و‌کارشان می‌زنند و بعد از صرف هزینه‌های زیاد ، تغییرات زیاد و مثبتی را در فروش خود مشاهده‌ نمی‌کنند. این موضوع به‌خاطر آن است که کارآفرین قبل از توسعه کسب‌و‌کار، بازار خود را به‌خوبی مورد بررسی و تحقیق قرار نداده است.

قبل از توسعه کسب و کار خود، به این فکر کنید که در آینده چه ارزش جدیدی به کار خود اضافه خواهید کرد؟

حتما برای خود اهداف کوتاه و بلند مدت در نظر بگیرید و مشخص کنید که پس از توسعه و گسترش کسب‌و‌کار قرار است به چه اهدافی برسید؟

تخمین غیر‎واقعی و اشتباه از درآمد و سود

محاسبه سود
سود شرکت
درآمد 
محاسبه درآمد

سود شرکت تاکسیرانی Uber در سال ۲۰۱۹ برابر با سود شرکت اپل از فروش ایرپاد پرو همان سال بود. این موضوع نشان می‌دهد که بزرگی شرکت به ‌تنهایی اهمیتی ندارد و آنچه مهم و حیاتی است سود حاصل از فروش محصول یا خدمت است.

درآمد و سود کسب‌و‌کار خود را به دقت محاسبه کنید و بر اساس منابع مالی فعلی خود تصمیم بگیرید؛ نه بر اساس چیزی که پیش‌بینی می‌کنید به دست خواهید آورد.

توجه نکردن به اموری مثل حسابداری و انبارداری و …

همیشه باید به موجودی انبار خود توجه داشته باشید. برخی اوقات، سفارش جایگزین ممکن است مدت زمان زیادی به دست شما نرسد و همین باعث از دست رفتن مشتریان شود.

مدیریت زمان، حسابداری و منابع انسانی هستند که تعیین می‌کنند چطور کسب ‌وکار شما کارکنان خود را راضی نگه‌‌دارد، به راحتی پیش برود و درآمد شما را بهینه سازد.

درگاه‌پرداخت ایران درگاه می‌تواند در مراحل ابتدایی کسب‌و‌کار، هم وظیفه تراکنش‌های مالی شما را مدیریت کند. این مزیت با توجه به یکپارچه بودن سیستم مدیریت مالی و سیستم پرداخت می‌تواند بار زیادی از روی دوش کسب‌و‌کارتان بردارد.

استخدام افراد اشتباه

در بعضی از موارد، کارمندان سمی ممکن است از لحاظ کیفیت کاری و تعهد شغلی از دید یک مدیر، بسیار ایده‌آل به‌نظر برسند؛ اما بدون شک تاثیر منفی آن‌ها بر روی سایر منابع انسانی آن شرکت، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را بر جای بگذارد. دقیقا اینجاست که مدیریت یک مجموعه باید تصمیمی سخت مبنی بر مهار شخص مورد نظر و ادامه همکاری با او و یا قطع همکاری با کارمند سمی را اتخاذ کند. 

قبل از استخدام افراد، باید آن‌ها را به درستی آزمود و بررسی کرد. فرآیند مصاحبه خود را محدود کنید و از طرق مختلف یا با استفاده از مشاوره‌های تخصصی شرکت‌ها یا متخصصین، از استخدام افراد درست اطمینان حاصل کنید.

مدیریت کارمند سمی در یک شرکت یا سازمان، به هیچ عنوان کاری ساده‌ به شمار نمی‌آید؛ مخصوصا اگر آن شخص یکی از مهره‌های اصلی شغل شما باشد. در نظر داشته باشید که جایگاه مدیرعامل در گرو عملکرد صحیح تمام تیم است. بهترین شیوه برای سربلند بیرون آمدن از این چالش، دقت، ایجاد روابط نزدیک، پیگیری بی‌­وقفه و در نهایت، ثبت و آنالیز کارهای انجام شده است. 

1 دیدگاه روشن اشتباهاتی که به شکست کسب‌و‌کار منجر می‌شوند!

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.