افزایش فروش در اینستاگرام با چند روش ساده

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

راه و روش‌های زیادی برای افزایش فروش در اینستاگرام وجود دارد و بسیاری از صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی، برای جذب مشتری و افزایش فروش خود تلاش بسیاری می‌کنند و همچنان به بن‌بست می‌خورند.

اینستاگرام یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای فروش محصول و خدمات است و در کشور ما، به خصوص بعد از فیلترینگ تلگرام،‌ تقریبا به اصلی‌ترین بستر برای فعالیت فروشگاه‌های مجازی تبدیل شده‌است. رشد روز‌ افزون امکانات این شبکه باعث شده تا هر روز تعداد افراد بیشتری تصمیم به راه‌اندازی فروشگاه مجازی خود در ایسنتاگرام بگیرند.

جذب و افزایش مشتری، اگرچه فرایندی پیچیده و دشوار است، اما با استفاده از روش‌های ساده و همینطور ابزارهایی که خود اینستاگرام در اختیار صاحبان فروشگاه‌ها قرار داده‌است، تبدیل به امری جذاب و راحت شده‌است.

با ایران درگاه همراه باشید.

افزایش فروش با استفاده از تایید مردم

بسیاری از ما هنگام خرید یک محصول جدید، نظرات افرادی که قبلا این محصول را خریداری کرده‌اند را مطالعه می‌کنیم. این قابلیت به صورت پیش‌فرض در اینستاگرام وجود دارد و شما می‌توانید از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته‌باشید.

خواندن نظر مثبت سایر افراد در مورد محصول شما، باعث ترغیب سایر افراد به خرید از شما خواهد شد.

تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده‌است و این نتیجه حاصل شده که مشاهده خرید و تایید چند فرد دیگر، باعث ایجاد حس اطمینان در سایر افراد برای خرید می‌شود. به این پدیده ” Social Proof ” گفته می‌شود.

ابزار آنالیز اینستاگرام ( insights )، کارآمد و ساده

با استفاده از ابزار آنالیز خود اینستاگرام، می‌توانید داده‌های بسیاری مهمی را در مورد پست‌های خود، آمار پیج، استوری‌ها و به صورت کلی،‌ تمام آنچه که یک صاحب فروشگاه برای مدیریت و بهبود فروشگاه خود نیاز دارد به دست آورید.

با استفاده از این ابزار، می‌توانید تشخیص دهید که بهترین و پرطرفدارترین پست‌های شما مربوط به کدام محصول بوده و در نتیجه تمرکز خود را بر روی تولید محتوای مشابه بگذارید.

همچنین با استفاده از این ابزار، می‌توانید سلیقه مخاطبان خود را نیز تشخیص داده و مطابق با سلیقه مشتریان خود به تولید محتوا بپردازید.

بیوگرافی جذاب بنویسید، مشتری جذب کنید

نوشتن متن جذاب و کامل در بیوگرافی پیج، بسیار مهم و حائز اهمیت است. با نوشتن توضیح کامل و شفاف در مورد کسب‌و‌کار خود، مشتری با ورود به پیج شما به یک آگاهی کلی دست پیدا می‌کند.

با نوشتن یک مزیت رقابتی و یا یک ویژگی خاص فروشگاه خود در بیوگرافی، تفاوت خود را نسبت به سایر رقبا مشخص کنید.

ویدیوی جذاب = مشتری بیشتر

از تولید محتوای ویدیویی جذاب برای جذب مشتری غافل نشوید!

بررسی‌ها نشان داده است مردم این روزها کمتر حوصله خواندن متن‌های طولانی را دارند و در عوض یک ویدیوی جذاب به جای متن‌های طولانی، می‌تواند مخاطبان را چندین برابر درگیر و جذب شما کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های اینستاگرام که بسیاری از فروشگاه‌ها آن را نادیده می‌گیرند، استوری‌های اینستاگرام است.

امروزه ابزارهای بسیاری برای ساخت ویدیوهای جذاب در استوری وجود دارند.

با استوری‌های سرگرم‌کننده و جذاب، گوی رقابت را از سایر فروشگاه‌ها بربایید!

از عکاسی جذاب و حرفه‌ای برای معرفی محصولات خود استفاده کنید

هرچه بتوانید از عکاسی و طراحی جذاب‌تری برای پست‌ها و معرفی محصولات خود استفاده کنید، در رقابت با سایر رقبا که ارزشی برای این موضوع قائل نیستند جلوتر خواهید بود.

عکاسی حرفه‌ای محصول

تصویر بالا، نمونه‌ای واضح از تاثیر مهم نحوه عکس‌برداری و معرفی محصول بر خریدار را می‌بینیم.

در عکس، دو محصول کاملا مشابه به دو شکل مختلف معرفی شده‌اند.
شما کدام محصول را برای خرید انتخاب می‌کنید؟

در اکانت رسمی شرکت BMW، برای هر ردیف از عکس‌ها از یک تم رنگ مشخص استفاده می‌شود که نمای کلی صفحه این شرکت را بسیار جذاب کرده‌است.

به مشتری پاسخگو باشید و حس رضایتمندی را به مشتری منتقل کنید

اگر مشتری شما قبل از خرید در مورد محصولات یا خدمات شما سوال دارد، تا حد امکان با خوش‌رویی و مهربانی او را راهنمایی کنید. انتقال دادن حس وجود یک فرد بااخلاق و مشتری‌مدار در فروشگاه شما به مشتری،‌ باعث می‌شود مشتری در آینده دوستان خود را نیز به خرید از شما دعوت کند.

اگر مشتری پس از خرید در مورد خرابی، نحوه کارکرد یا هر مورد دیگر از شما سوال دارد،‌ با رعایت اخلاق و ادب پاسخ او را بدهید. جلب رضایت مشتری پس از خرید نیز از فاکتورهای بسیار مهم برای جلب اعتماد مشتریان و در نهایت جذب مشتری بیشتر است.

 

 

3 دیدگاه روشن افزایش فروش در اینستاگرام با چند روش ساده

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.