راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

یکی از نکات بسیار پراهمیت برای صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی نرخ تعامل مخاطبان با پیج یا همان ” Engagement rate ” است. افزایش تعامل مخاطبان به بهتر دیده شدن پیج شما کمک می‌کند و در نتیجه افراد بیشتری با کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند. این روند در دراز مدت باعث رشد شما و فروش بیشتر خواهد شد. با ایران درگاه همراه باشید تا بهترین راه‌های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم.

نرخ تعامل چیست؟

برخی از صاحبان فروشگاه‌ها و پیج‌های اینستاگرامی فکر می‌کنند تعداد فالوور مشخص کننده میزان موفقیت یک پیج است. اما تعداد فالوور تنها بخش بسیار کوچکی از نرخ تعامل را تشکیل می‌دهد. نرخ تعامل یک پیج شامل تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها، تعداد دفعات اشتراک‌گذاری پست‌های شما و تعداد سیو‌های آن پست است. هرچقدر نرخ تعامل شما بیشتر باشد، پیج شما توسط الگوریتم‌های اینستاگرام به عنوان پیجی با کیفیت شناخته می‌شود و به افراد بیشتری نشان داده می‌شود. بسیاری از پیج‌ها در تلاش هستند تا به بخش اکسپلور اینستاگرام راه پیدا کنند و از این طریق، بدون هیچ هزینه‌ای پیج خود را به افراد بیشتری نشان دهند. اما چگونه باید نرخ تعامل فعلی را اندازه گرفت و محاسبه کرد؟

محاسبه نرخ تعامل

برای محاسبه نرخ تعامل پیج خود می‌توانید از سایت‌هایی که برای این کار در نظر گرفته ‌شده‌اند استفاده کنید. همچنین باید بدانید که این سایت‌ها علاوه بر محاسبه نرخ تعامل، اطلاعات مفید دیگری را نیز مانند میانگین لایک و کامنت هر پست در اختیار شما قرار می‌دهند.

سایت Phlanx: شما برای محاسبه نرخ تعامل از طریق این سایت، می‌توانید در ۲۴ ساعت، ۳ بار به‌صورت رایگان این کار را انجام دهید. برای این کار تنها لازم است که نام کاربری اکانت خود را در بخش موردنظر وارد کنید و بر روی ذره‌بین کناری بزنید تا نتیجه جست‌وجو مشخص شود.

سایت Influencerfee: دیگر سایت مناسب برای محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام، سایت Influencerfee است. این سایت علاوه بر محاسبه نرخ تعامل، اطلاعات دیگری درباره لایک‌ها و کامنت‌ها نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین این سایت قابلیت‌های دیگری نیز دارد که برای کاربران ایرانی کارآمد نخواهند بود.

سایت Triberr: این سایت نیز همانند دو مورد قبلی، محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام را انجام می‌دهد، با این تفاوت که در تعداد صفحاتی که وارد می‌کنید، محدودیتی وجود ندارد.

نرخ تعامل مناسب چقدر است؟

هر پیج بسته به تعداد فالوور، عددی ایده‌آل برای نرخ تعامل دارد. در زیر می‌توانید این عدد را مشاهده کنید.

نرخ تعامل مناسب پیج اینستاگرام

طبق نمودار بالا، برای یک فروشگاه اینستاگرامی با ۱۰ هزار فالوور واقعی، میانگین ۲.۴۳٪ عدد ایده‌آل نرخ تعامل است. حال که با نرخ تعامل مناسب پیج خود آشنا شدید، با ایران درگاه همراه باشید تا راه‌های افزایش این عدد را بررسی کنیم.

درگیر کردن مخاطبان در استوری

اینستاگرام ابزارهای ساده و بسیار کاربردی برای افزایش تعامل کاربران با پیج از طریق استوری در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار داده است. همان‌طور که می‌دانید، امروزه بازار مربوط به استوری در اینستاگرام بسیار داغ است. شما می‌تواند در استوری سوالی را مطرح کنید و از کاربران بخواهید که جواب آن را در باکس تنظیم شده بدهند. حتی اگر شما سوال خاصی در ذهن ندارید، می‌توانید از مخاطب‌های خود بخواهید که سوال‌های خود را بپرسند. تنها نکته‌ای که اهمیت دارد، تعامل برقرار کردن با دنبال‌کننده‌ها است.

استفاده از هشتگ‌های پرکاربرد و مرتبط

برای استفاده از هشتگ‌ها باید به برخی از نکات توجه داشته باشید. اولین موضوع، انتخاب هشتگ‌های مرتبط است. نکته بعدی را می‌توان استفاده از هشتگ‌ها در خلال کپشن در نظر گرفت. توصیه می‌شود هشتگ‌ها را به‌صورت فله‌ای زیر پست وارد نکنید تا نتیجه بهتری به دست آورید. در تعداد هشتگ‌هایی که می‌گذارید، زیاده‌روی نکنید. به‌طور معمول، متناسب با طول کپشن، از ۱ تا ۱۵ مورد استفاده کنید. همچنین استفاده از هشتگ مخصوص به خود نیز می‌تواند در افزایش اینگیجمنت اینستاگرام تاثیر داشته باشد.

نکته بسیار مهم در مورد هشتگ، استفاده از هشتگ‌های مناسب و مرتبط با کسب‌وکار شماست. در غیراینصورت، اینستاگرام هشتگ‌های شما را به عنوان اسپم شناسایی کرده و در آینده از راه پیدا کردن پست‌هایتان به اکسپلور جلوگیری خواهد کرد.

دایرکت‌ها و کامنت‌ها را تا حد ممکن جواب دهید

سعی کنید تا آنجایی که می‌توانید مخاطبان خود را تشویق به کامنت گذاشتن زیر پست‌های خود کنید و از راه‌های مختلفی مثل مسابقه یا کدهای تخفیفی برای این کار استفاده کنید. کامنت‌ها و دایرکت‌ها را به شکلی محترمانه و با روی خوش جواب دهید تا اعتماد مخاطبان به شما بیشتر شود.

مسابقه برگزار کنید

هرازچندگاهی مسابقات مختلف با ایده‌های مختلف و جوایز متنوع ترتیب دهید. تاثیر این مسابقات در رشد نرخ تعامل و تعداد فالوورهای شما شگفت‌انگیز خواهد بود!

لوکیشن را در پست درج کنید

یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر اینستاگرام که کمتر به آن توجه شده است، موقعیت مکانی عکس‌ها یا فیلم‌هاست. با استفاده از این قابلیت، بازدید پست‌های شما افزایش پیدا خواهد کرد.

از مخاطبان خود بخواهید که پست‌های شما را ذخیره کنند

طبق آخرین تغییرات الگوریتم‌های اینستاگرام، تعداد دفعاتی که یک پست ذخیره و ارسال می‌شود، تاثیر بسیار مهمی در نرخ تعامل آن پیج دارد.  هر چه تعداد پست‏‌های ذخیره شده بیشتر شود، نرخ اینگیجمنت اینستاگرام نیز افزایش پیدا می‌کند.

تجربه خرید کاربران از پیج خود را بهبود ببخشید

برای دریافت وجه از مشتریان خود، دو راه دارید. یا مثل اکثر پیج‌های اینستاگرامی شماره کارت خود را برای مشتری ارسال کنید و مراحل طولانی کارت به کارت و چک کردن حساب و گرفتن تاییدیه واریز و … را طی کنید، یا اینکه مثل فروشگاه‌های حرفه‌ای از لینک پرداخت استفاده کنید.

لینک پرداخت باعث می‌شود مشتری اطمینان حاصل کند که با یک تیم حرفه‌ای و قَدَر روبه‌رو است و در نتیجه احتمال دارد دوستان خود را نیز به پیج شما معرفی کند. دریافت لینک پرداخت هیچ هزینه‌ای نداشته و فقط با ثبت‌نام و انجام احراز هویت، می‌توانید درخواست درگاه و سپس لینک پرداخت پیج خود را ثبت کنید. برای ثبت‌نام و فعالسازی درگاه پرداخت روی این لینک کلیک کنید.

1 دیدگاه روشن راه‌های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.