۱۰ روش برای فروش به مشتریانی که سخت خرید می‌کنند

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

در دوران کرونا خریدهای اینترنتی افزایش چشمگیری داشتند و بسیاری از مردم ترجیح دادند به صورت غیرحضوری خرید خود را انجام دهند. اما از طرف دیگر، افراد زیادی کار خود را از دست دادند یا دچار مشکلات اقتصادی شدند و در نتیجه رفتار مردم هم در این زمینه تغییر کرد و اکثرا سعی در کاهش مخارج خود دارند. با وجود همه این مشکلات و فشارها، هنوز هم متخصصان فروش معتقدند روش‌هایی برای جذب مشتری وجود دارد که زیاد هم وابسته به شرایط نیست و در هر شرایطی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با ایران درگاه همراه باشید تا ۱۰ مورد از این روش‌ها را بررسی کنیم.

۱.داستان برند و محصولات خود را تعریف کنید

یکی از روش‌های بسیار موفق برای جذب مشتری و تشویق به خرید، تعریف داستان برند و داستان محصولات است. اگر مشتریان با پشت صحنه تیم شما و محصولات شما آشنا شوند، احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری با شما خواهند داشت و با اشتیاق بیشتری از شما خرید می‌کنند. تعریف کردن داستان برند و محصول به مشتری شما نشان می‌دهد که شما برای رفع چه مشکل و نیازی این محصول یا خدمت را عرضه کرده‌اید و چرا باید از شما خرید کند. برای انجام این کار باید برنامه‌ریزی و بیان قوی داشته باشید تا بتوانید نظر مشتری را به خود جلب کنید و نتیجه آن را در فروش خود ببینید!

۲.مشتری در ازای خرید از شما چه ارزشی به دست می‌آورد؟

ارزش داده شده به مشتری

کسب‌وکار شما باید بیشترین تطابق را با نیازهای مشتریان در شرایط فعلی داشته باشد و بتواند یک مشکل یا یک نیاز را رفع کند. تا زمانی که مشتریان ارزش پیشنهادی شما را ندانند، تنها بر قیمت محصولات شما تمرکز می‌کنند. پس این هنر فروشنده و بازاریاب است که بتواند به مشتری نشان دهد که فارغ از هزینه‌ای که می‌پردازد، چه ارزشی را دریافت می‌کند. با بهبود دادن ارزش پیشنهادی خود تا حدی که حتی فراتر از انتظارات مشتری باشد، شانس فروش خود را در بازار رقابت سخت و تنگاتنگ افزایش می‌دهید.

۳.به مشتریان قدیمی خود خدمات ویژه ارائه دهید

مشتریان وفادار و قدیمی شما یکی از ارزشمندترین سرمایه‌های شما هستند. سعی کنید چند وقت یکبار با ارائه پیشنهادهای ویژه و تخفیف‌های فصلی، این مشتریان را مجدد به خرید از خود دعوت کنید و به آن‌ها اطمینان دهید که فراموششان نمی‌کنید. رضایت از شما، خدمات و محصولات شما باعث می‌شود مشتری دوستان خود را نیز به خرید از شما دعوت کند و این یک تبلیغ بسیار خوب و البته بدون هزینه ( یا کم هزینه) است.

پیشنهاد ویژه به مشتری وفادار

۴.به مشکلات مشتریان گوش کنید

مشتری در صورتی که به یک خدمت یا کالا نیاز داشته باشد مجبور به خرید آن است. سعی کنید فروشگاهی باشید که مشتری به خاطر خدمات و رفتار خوب از آن خرید می‌کند، نه به خاطر اجبار و نیاز! حل مشکلات مشتریان، پشتیبانی، پاسخ به سوالات آن‌ها و آسان کردن مراحل خرید، کارهایی است که می‌توانید در این رابطه انجام دهید.

به مشتری گوش دهید

۵.خدمات خود را گسترش دهید

اگر در یک محصول یا خدمت بازخورد خوبی از مشتری گرفتید و فروش خوبی را تجربه کردید، به همان یک محصول راضی نشوید و سعی کنید با ارائه محصولات و خدمات جدید همیشه برای مشتری تازگی داشته باشید و به مشتری دلیلی برای سر زدن به سایت یا فروشگاهتان بدهید. علاوه بر این، رقبای خود را نیز دائم تحت نظر داشته باشید و بررسی کنید که آن‌ها چه چیز جدیدی را ارائه می‌دهند. سعی کنید برای مشتریان خود تازگی داشته باشید و این اطمینان را به آن‌ها بدهید که دائم به روز‌ می‌شوید و خدمات و محصولات جدید برای آن‌ها خواهید داشت.

گسترش خدمات و محصولات

۶.برخورد با مشتری ناراضی را یاد بگیرید

قطعا در هر کسب‌وکاری نظرات منفی و مشتریان ناراضی وجود دارند. آیا باید این نظرات را نادیده گرفت و مشتری ناراضی را ساکت کرد؟ ممکن است نظرات مشتریان درباره محصولات و خدمات شما منفی یا مثبت باشد، بنابراین، فارغ از اینکه نظر مشتری چیست، باید آن را بشنوید و بر اساس آن استراتژی خود را تغییر دهید و اصلاح کنید. در این مقاله به صورت کامل در مورد روش‌های برخورد با مشتری ناراضی توضیح‌ داده‌ایم.

مشتری عصبانی

۷.مشتریان فعلی و بالقوه را به سمت خود جذب کنید

همانطور که در مورد جذب مجدد مشتریان فعلی توضیح دادیم، جذب مشتری جدید نیز بسیار مهم و پرچالش است. برای این امر نیز لازم است بر نیازهای مشتریان و نقاط ضعف و قوت کسب‌وکار خود تمرکز کنید. بدیهی است که در حال حاضر که همه به دنبال قیمت‌های پایین هستند، پس به احتمال بسیار، آنچه که برای طیف وسیعی از مشتریان مهم است، قیمت‌های پایین‌تر است. پس اقداماتی نظیر کاهش قیمت، ارائه تخفیف‌ها و پروموشن‌های ویژه، و حتی تغییر و اصلاح ترکیب کالاها و محصولات، می تواند مشتریان فعلی را به خرید بیشتر ترغیب کند و مشتریان بالقوه را جذب کند.

۸.اعتماد مشتری را جلب کنید

ارائه یک محصول یا خدمت خوب به تنهایی در جذب مشتری کافی نیست. بسیاری از اوقات مشتری وارد یک سایت یا پیج اینستاگرامی شده و حتی تصمیم به خرید می‌گیرد اما به دلیل اعتماد نداشتن به آن فروشگاه، از خرید منصرف می‌شود. همانطور که پیش‌تر گفته شد، بیان داستان برند و معرفی کردن صاحبان و گردانندگان پیج، کمک بسیار شایانی در جلب اعتماد مردم به کسب‌وکار شما می‌کند.

اعتماد مشتری

بیشتر بخوانید:‌ چگونه اعتماد مشتریان را جلب کنیم؟

۹. تخفیف‌های مناسبتی و فصلی داشته باشید

هیچ‌کس از تخفیف و خرید با قیمت کمتر بدش نمی‌آید! می‌توانید با ارائه تخفیف‌‌های مناسبتی، کدهای تخفیف ویژه مشترکین قبلی و یا جوایز مختلف، خود را به طیف وسیع‌تری از افراد معرفی کنید و مشتریان جدیدی پیدا کنید. سعی کنید در ارائه این پیشنهادها و جوایز نیز، هدفی در راستای شناساندن محصولات و خدمات خود را در ذهن داشته باشید.

تخفیف مناسبتی

۱۰.تمام تلاش خود را برای تحقق آنچه که مشتری انتظارش را دارد به کار گیرید و در این مورد منعطف باشید!

در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، اهداف مشتریان نسبت به پیش از این دوران بسیار متفاوت است. بنابر این رمز موفقیت آن است که شرکت‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرند تا آنچه که مشتری در شرایط فعلی به آن نیاز دارد را برآورده کنند و افزون بر آن، برای تغییرات احتمالی در ترجیحات و انتظارات مشتری آمادگی و انعطاف کافی داشته باشند. این امر نیازمند آن است که مدیران، به وضعیت کسب‌و‌کار خود بیاندیشند، دائما آن را رصد کنند و برای بهتر شدن آن، همه اقدامات لازم را انجام دهند. از مهم‌ترین اقداماتی که در این شرایط ضروری به نظر می‌رسد آن است که شرکت‌ها باید خود را به یک رهبر فکری تبدیل کنند. شرکت‌هایی که می‌توانند چنین نقشی ایفا کنند، این مزیت را دارند که مشتریان راغب را به سوی خود جذب کنند و فرصت‌های پیش رو را زودتر از رقبا شناسایی کنند.

1 دیدگاه روشن ۱۰ روش برای فروش به مشتریانی که سخت خرید می‌کنند

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.