۸ راه ساده برای افزایش فروش در اینستاگرام

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که در ابتدا برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای کوتاه ایجاد شده بود. اما کم کم با پیشرفت این شبکه و افزایش تعداد کاربران، فروشگاه‌های اینستاگرامی شروع به فعالیت کردند و روز به روز نیز تعداد این فروشگاه‌ها افزایش یافت.

در حال  حاضر تعداد بسیاری زیادی فروشگاه اینستاگرامی در این شبکه اجتماعی در حال فعالیت هستند و رقابت بسیار شدیدی برای جذب مخاطب و افزایش مشتری وجود دارد.

در مقاله‌های قبلی، روش‌هایی برای فروش حرفه‌ای در اینستاگرام، محرک‌های روانی برای جذب مشتری، چالش‌های شروع یک کسب‌وکار جدید، روش‌های بهبود تجربه مشتریان از خرید آنلاین و نیز روش‌های جلب اعتماد مشتریان  برای فروشگاه‌های تازه کار را بررسی کردیم.

در این مقاله به معرفی چند تکنیک ساده و کم هزینه برای افزایش فروش و مخاطب در اینستاگرام می‌پردازیم.

با ایران درگاه همراه باشید.

افزایش فروش، افزایش مشتری، تکنیک‌های تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ همگی بحث‌های تخصصی هستند. اما با دانستن چند نکته ساده، می‌توان با فروشگاه‌های بزرگ و با‌سابقه رقابت کرد.

از هشتگ‌های مناسب برای هر پست استفاده کنید

با استفاده از هشتگ‌های مناسب، مخاطبان مورد نظر شما،‌ راحت‌تر محصولات شما را پیدا می‌کنند و شما می‌توانید ساده‌تر به طیف گسترده‌تری از مخاطبان دسترسی پیدا کنید.

هرچقدر بیشتر برای نوشتن هشتگ‌ها زمان صرف کنید، پست‌های شما بازخورد بهتری خواهند داشت و تاثیر بیشتری روی مخاطب خواهند گذاشت.

تصاویر و ویدیوهای حرفه‌ای و با کیفیت پست کنید

همانطور که پیشتر گفتیم، اینستاگرام شبکه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری عکس و فیلم است. پس بسیار مهم است که شما چه نوع عکس و ویدیویی را پست می‌کنید.

سعی کنید تصاویری پست کنید که مخاطب را به خود جذب کند و توسط مخاطبان، به اشتراک گذاشته شود.

محصولات خود را در تصاویر به صورت شاخص نشان دهید و سعی کنید ساختار کلی پیج خود را، بر اساس هویت برند خود و رنگ‌بندی لوگو تنظیم کنید.

اولین چیزی که مخاطب بعد از ورود به پیج شما می‌بیند، نمای کلی پیج شما و پست‌های شماست.

شما حدود ۳۰ ثانیه فرصت دارید تا با تصاویر و ویدیوهای خود، مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید تا پیج شما را فالو کند و بعدا به مشتری شما تبدیل شود.

اگر تازه کار هستید و چیز زیادی در مورد عکاسی یا طراحی گرافیک نمی‌دانید، برای طراحی پست‌ها می‌توانید از سایت و نرم‌افزار Canva و برای طراحی استوری‌ها از نرم‌افزار Mojo استفاده کنید.

برای تبلیغات از اینفلوئنسرها استفاده کنید

اینفلوئنسرها با اشتراک‌گذاری اتفاقات روزمره زندگی خود، مخاطبان زیادی جذب کرده‌اند. اینفلوئنسرهای بسیار زیادی در اینستاگرام فعال هستند و زمینه‌های فعالیت مختلفی دارند.

با تحقیق و بررسی‌های مختلف، می‌توانید اینفلوئنسرهای مرتبط و مناسب کسب‌وکار خودتان را شناسایی کنید و یک تبلیغ جذاب را آماده کنید.

همیشه بخشی از درآمد خود را صرف تبلیغات کنید و با انتخاب بهترین اینفلوئنسرها یا پیج‌ها برای تبلیغات، چند برابر هزینه صرف شده برای تبلیغات را به خودتان برگردانید!

بر اساس اعلام مجله فوربس، کریستیانو رونالدو به ازای هر تبلیغ در اینستاگرام خود، ۱ میلیون دلار درآمد دارد.

شکل و نوع تبلیغات نیز بسیار مهم است. از تبلیغات کلیشه‌ای و تکراری به شدت پرهیز کنید.

سعی کنید تبلیغ خود را به صورت نامحسوس و از زبان اینفلوئنسر بیان کنید، نه به شکل مستقیم و کلیشه‌ای!

مشتریان خود را تشویق کنید تا شما را معرفی کنند

جادوی بازاریابی دهان به دهان را فراموش نکنید. هنوز هم بسیاری از افراد، خرید خود را بر اساس توصیه یا پیشنهاد دوستان و آشنایان خود انجام می‌دهند.

نظرات مثبت مشتریان زیر پست‌های شما، توصیه مستقیم به خرید از شما و به طور کلی، رضایت مشتری از محصولات شما، تاثیر شگفت‌انگیزی در سرازیر شدن مشتریان جدید به سمت فروشگاه‌ شما خواهد داشت.

برگزار کردن مسابقات مختلف یا دادن جایزه‌های نه چندان گران قیمت به مشتریان، می‌تواند دلیلی برای تبلیغ کردن شما توسط مشتریان باشد.

مثلا اگر کتابفروشی دارید، می‌توانید از مشتریان بخواهید که کتاب‌هایی که از شما خریده‌اند را استوری کنند و فروشگاه شما را هم در استوری خود تگ کنند و در خرید بعدی خود، تخفیف بیشتری دریافت کنند.

تخفیف‌های مناسبتی و مسابقات مختلف داشته باشید!

بی شک همه ما، ترجیح می‌دهیم محصولی را خریداری کنیم که تخفیف بیشتری دارد! تخفیف می‌تواند مشتریان را به سمت شما جذب کند و فروش شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

تخفیف‌های مناسبتی می‌تواند آگاهی از برند شما را افزایش دهد، زیرا مشتریان ممکن است برای زمان تخفیف‌های شما، لیست خرید آماده کنند و حتی دوستان خود را نیز به خرید از شما دعوت کنند.

پست‌های تخفیفی باعث اشتراک‌گذاری بیشتر و بیشتر دیده شدن پست‌های شما شده و در نتیجه نرخ تعامل پیج شما نیز افزایش می‌یابد.

استوری، ابزار قدرتمند و دست کم گرفته شده!

خیلی از صاحبان فروشگاه‌های اینستاگرامی، از قدرت استوری‌های  اینستاگرام را نادیده می‌گیرند. با استفاده از ابزار‌های خود اینستاگرام برای استوری مثل نظرسنجی، کوییز و … می‌تواند نرخ تعامل پیج شما را به میزان زیادی افزایش دهد.

فقط محصولات خود را تبلیغ نکنید

سعی کنید در پیج خود برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کنید. مشتری باید از دنبال کردن پیج شما، به چیزی برسد که قبلا نمی‌رسیده. اطلاعات مفید در زمینه کار شما، مطالب جالب، ویدیوهای مختلف و یا هر نوع مطالب جذاب دیگر برای تولید محتوا، می‌توانند دلایلی باشند برای جذب مخاطب به پیج شما.

کار مشتری را برای پرداخت وجه ساده کنید

نحوه پرداخت وجه، یکی از مهم‌ترین چالش‌های فروشگاه‌های اینستاگرامی است.

کارت به کارت امن نیست، روشی طولانی و زمان‌بر است، برای صاحبان فروشگاه‌های بزرگ با تعداد مشتری زیاد بسیار دردسر ساز است و کلاهبرداری‌های زیادی از طریق این روش انجام می‌شود.

با استفاده از فرم پرداخت اینستاگرامی، می‌توانید به سادگی پرداخت‌های خود را مدیریت کنید و با در اختیار داشتن پنلی حرفه‌ای، به آمار و اطلاعات کاملی از هزینه‌ها و تراکنش‌های خود دسترسی کامل داشته باشید.

در این روش شما برای هریک از محصولات خود تنها یک لینک اختصاصی می‌سازید و برای هر مشتری، همین لینک را ارسال می‌کنید. مشتری در هنگام خرید، با صفحه‌ای مشابه با درگاه پرداخت بانک رو‌به‌رو می‌شود و با خیالی کاملا راحت فرایند خرید را کامل می‌کند.

علاوه بر این، نیازی به ارسال فیش واریزی و چک کردن حساب توسط شما وجود ندارد. به محض اینکه تراکنش توسط مشتری انجام گردد،‌ تراکنش از طریق شما قابل مشاهده بوده و وجه، در تسویه حساب بعدی به حساب شما واریز می‌گردد.

برای دریافت فرم پرداخت اینستاگرامی، کافیست در سایت ایران درگاه ثبت نام کنید و پس از احراز هویت،‌ فرم پرداخت مخصوص فروشگاه خود را با نام فروشگاه خودتان دریافت کنید.

 

1 دیدگاه روشن ۸ راه ساده برای افزایش فروش در اینستاگرام

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.