افزونه‌های لازم برای فروشگاه‌های اینترنتی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اگر شما هم یک فروشگاه اینترنتی وردپرسی دارید، احتمالا با چالش نصب بهترین افزونه‌های مناسب برای کسب‌وکار خود رو‌به‌رو هستید. افزونه‌های بسیار زیادی در مخزن وردپرس وجود دارد. نصب افزونه‌های مناسب باعث می‌شود شما راحت‌تر کسب‌وکار خود را مدیریت کنید، بازدید سایت شما افزایش یافته و در نهایت فروش شما بیشتر شود. در این مقاله از ایران درگاه، سعی می‌کنیم ضروری‌ترین افزونه‌ها برای مدیریت یک فروشگاه اینترنتی را معرفی کنیم.

 

WooCommerce: افزونه ساخت فروشگاه آنلاین

WooCommerce محبوب‌ترین افزونه eCommerce برای ساخت فروشگاه آنلاین در وردپرس است که توسط بیش از ۴ میلیون وب سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افزونه تمام ویژگی‌های قدرتمندی که برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین نیاز دارید را دارا می‌باشد.

در طول چند سال گذشته، WooCommerce خود را به عنوان برجسته‌ترین و یکی از بهترین افزونه های فروشگاه‌ساز وردپرس شناسانده است. حتی در حال حاضر یک اکوسیستم ووکامرس با میزبانی اختصاصی WooCommerce ، قالب های ووکامرس و افزونه های ووکامرس در دسترس است.

افزونه اختصاصی ایران درگاه را از لینک زیر دریافت کنید:‌

https://github.com/irandargah/woocommerce/releases/latest

 

بیشتر بخوانید: ووکامرس یا پرستاشاپ؟ بررسی دو فروشگاه ساز پرطرفدار

WP Forms :افزونه برقراری ارتباط با صاحب فروشگاه

به عنوان یک صاحب فروشگاه، شما باید حتما یک راه ارتباطی بین خود و مشتریان ایجاد کنید. WPForms مبتدی، دوستانه‌ترین افزونه فرم تماس و از بهترین افزونه‌های فرم ساز وردپرس است. این سازنده فرم آنلاین، به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی فرم‌های تماس، فرم‌های اشتراک ایمیل، فرم‌های سفارش، فرم‌های پرداخت و سایر فرم‌های آنلاین را تنها با چند کلیک ساده ایجاد کنید. در بسیاری از سایت‌های بزرگ دنیا از این افزونه استفاده می‌شود. نسخه رایگان WPForms Lite برای کسانی که به دنبال یک راه حل ساده اند در اختیار شما قرار داده شده است. اگر می‌خواهید ویژگی‌های پیشرفته‌تری داشته باشید، باید نسخه pro آن را دریافت کنید.

MonsterInsights :‌ افزونه گوگل آنالیتیکس برای ورد پرس

MonsterInsights بهترین افزونه گوگل آنالیتیکس برای وردپرس است. این پلاگین به شما این امکان را می دهد که وب سایت خود را به گوگل آنالیتیکس متصل کرده و آمار بسیار دقیق از منبع ورود بازدیدکنندگان سایت خود، مدت‌ زمان حضور آن‌ها در سایت،‌ صفحات محبوب و … به دست آورید. Monsterinsights یکی از بهترین افزونه‌های مناسب برای کسب‌وکار اینترنتی است و بسیاری از فروشگاه‌ها برای آنالیز وضعیت فروشگاه خود از آن استفاده می‌کنند.

MonsterInsights تا به امروز قوی‌ترین و محبوب‌ترین افزونه تحلیل رفتار کاربر در وردپرس با گوگل آنالیتیکس است که با استفاده از آن می‌توانید سایت خود را بهینه سازی کرده و درآمدتان را افزایش دهید.  MonsterInsights نسخه رایگان دارد. اما با استفاده از نسخه حرفه‌ای،‌ به طیف گسترده‌تری از امکانات این افرونه دست پیدا خواهید کرد.

Yoast SEO: افزونه بهبود سئوی سایت

افزونه Yoast SEO یکی از ضروری‌ترین افزونه‌های وردپرس برای یک فروشگاه اینترنتی است. سئو به شما کمک می کند که بتوانید بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق موتورهای جستجو به سایت وردپرسی خود جذب کنید. اگرچه وردپرس، خود سئو دوستانه است اما با استفاده از افزونه‌های سئو می‌توانید افزایش ترافیک سایت خود را سرعت ببخشید.

افزونه Yoast SEO یکی از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس است. این افزونه هرآنچه که شما برای بهینه‌سازی سایت وردپرسی خود برای موتورهای جستجو نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. افزونه Yoast SEO نه تنها به شما کمک می‌کند که برچسب‌های متا را اضافه کنید، بلکه امکان ایجاد نقشه سایت، اتصال سایت به سرچ کنسول گوگل، بهینه‌سازی برای شبکه‌های اجتماعی و بسیاری کارهای دیگر را به شما می‌دهد و کل سایت شما را، از نظر سئو بهینه‌سازی می‌کند.

OptinMonster: تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشترک ایمیل

یکی دیگر از افزونه‌های ضروری وردپرس برای کسب‌و‌کارهای آنلاین OptinMonster است. OptinMonster از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای بهینه‌سازی نرخ تبدیل و بهترین افزونه‌های جذب مخاطب هدفمند وردپرس است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد تا بازدیدکنندگان عبوری وب سایت‌تان را به مشترکان ایمیل تبدیل کنید.

افزونه OptinMonster فرم‌های opt-in از پیش ساخته‌ی تبدیل بالایی دارد که شما می‌توانید توسط سازنده کشیدن و رها کردن، به راحتی آنها را سفارشی‌سازی کنید. با این افزونه می‌توانید کمپین‌ها را برای هر کاربر شخصی‌سازی کنید و بنابراین پیام‌های درست را در زمان درست ارسال کنید.

افزونه OptinMonster برای وبلاگ‌نویسان، سایت‌های کسب‌وکار و فروشگاه‌های eCommerce بسیار مناسب است.

Sucuri:‌ محافظت از سایت در مقابل حملات مخرب

برای تمام صاحبان کسب‌وکار آنلاین، امنیت یکی از مهمترین اولویت‌های آنهاست. فایروال اپلیکیشن وب Sucuri یکی از بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس است که می‌توانید برای وب سایت خود دریافت کنید و جزء یکی از ضروری‌ترین افزونه‌های  کسب‌وکار است.

این افزونه، سایت شما را از DDoS ، حملات مخرب، حملات XSS، حملات بروت فورس و اساسا هر نوع حمله دیگری محافظت می‌کند.

 

UpdraftPlus:‌ افزونه بکاپ گرفتن از سایت

 هیچ امنیتی بهتر از داشتن یک سیستم پشتیبانی قابل اعتماد نیست. به عنوان یک صاحب فروشگاه اینترنتی، نمی‌توانید اجازه دهید اطلاعات مشتری‌ها و کسب‌و‌کارتان در صورت شکست سخت افزاری یا حمله روی سرور هاست‌تان از دست برود. اولین چیزی که باید روی تمام سایت‌های وردپرسی‌تان داشته باشید یکی از بهترین افزونه‌های پشتیبان گیر وردپرس است.

افزونه UpdraftPlus یکی از افزونه‌های محبوب پشتیبان‌گیری در وردپرس و از ضروری‌ترین افزونه‌های وردپرس برای کسب‌وکار های آنلاین است. این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که پشتیبان‌گیری را به صورت خودکار انجام داده و با امنیت کامل پشتیبان‌ها را در محل دیگری مانند Google Drive، Dropbox، S3، Rackspace، FTP، email و بسیاری دیگر، ذخیره کنید.

همچنین در این افزونه، بازیابی کردن وب‌سایت از پشتیبان‌های گرفته شده بسیار آسان است. افزونه UpdraftPlus به صورت رایگان عرضه شده است و جزء یکی از افزونه‌های ضروری وردپرس برای کسب‌وکارهای آنلاین معرفی شده است. امکانات و ویژگی‌های نسخه رایگان آن نیز کافی است اما اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری داشته باشید باید نسخه Pro این افزونه را تهیه کنید.

 

WP Rocket: افزایش سرعت سایت 

سرعت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای SEO است. وب سایت‌های سریعتر، در گوگل رتبه بالاتری به دست می‌آورند و این به معنای بازدیدکنندگان بیشتر برای وب سایت کسب‌و‌کار شما و تبدیل بیشتر است. افزایش سرعت وردپرس یکی از بهترین راه‌ها برای کسب نتایج بهتر در جستجوی گوگل است.

افزونه WP Rocket یکی از بهترین افزونه‌های مناسب برای کسب‌وکار اینترنتی است که به شما امکان می‌دهد فایل‌های فشرده شده و کش شده را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید. این کار باعث کاهش بار سرور شده و وب‌سایت شما بارگزاری می‌شود. افزونه WP Rocket از انواع روش‌های کش پشتیبانی کرده و همچنین با قابلیت اتصال به CDN (شبکه تحویل محتوا)، عملکرد سرور شما را به میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود می‌بخشد.

افزونه WP Rocket افزونه قدرتمندی است و امکانات زیادی دارد اما این افزونه رایگان نیست و باید آن را خریداری کنید.

 

 

3 دیدگاه روشن افزونه‌های لازم برای فروشگاه‌های اینترنتی

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.